heb een vreemd probleem met de cruise control van een 480.
bij inschakelen doet het vacuumpompje een paar slagen op de normale snelheid, vervolgens heel onregelmatig en stopt ie of draait ie op halve kracht. met als gevolg dat hij de snelheid niet vasthodut. ook accelereren met behulp van de knop werkt niet. een ander motortje (uit een S40, 2001, maar identiek) deed hetzelfde. Na schoonmaken van het elektromotortje geen verbetering.
als ik hem rechtstreeks op de accu aansluit draait hij wel normaal. hij krijgt snelheidssignaal. remklep werkt goed. hendel is goed (ook bedrading van en naar). hoewel ik het niet op 100% zeker kan controleren is het vacuumsysteem lucht dicht. regeleenheid krijgt signaal van remlicht, automaat in rijversnellingen, en contact.
er zit geen abnormale weerstand in de draden naar het vacuummotortje.
je zou dus zeggen de regeleenheid. een regeleenheid uit een 940 (maar identiek, zelfde onderdeelnummer) bracht geen verbetering. deze komt uit een sloopauto dus ik heb geen 100% zekerheid dat deze regeleenheid of de mijne defect is.
wel loopt er een draad naar de diagnosebox op de voorveerpoot bestuurderskant van mijn 480.
wat kan ik hier uitlezen, hoe en wat zijn de codes?
en wat zou ik verder nog kunnen kontroleren?
hoe kan ik op een eenvoudige manier checken of het vacuumsysteem echt luchtdicht is?
mvg
dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Codes: Als de regeleenheid dezelfde is als een 940 dan zijn ook de codes hetzelfde, en als je er niet in gereden hebt zit de code van het snelheidssignaal er altijd in, dus rijden harder dan 35km/uur, stoppen maar motor laten lopen en dan codes uitlezen, 1-1-1 is goed
Vacuumdichtheid: slangetje van de vacuumpomp afpakken en daaraan zuigen !!!, moet gewoon vacuumdicht zijn.
ok.
heb je voor mij de betekenis van de codes, en wat is de procedure voor uitlezen?
bvd
dennis
18 jaar
volgens mij stekkertje in 1 steken,zoals volvo specialis schrijft.
ook reden uitschakeling uit te lezen,maar weet dit niet uit mijn hooft
uiteindelijk bleken er drie lekjes in de slangen te zitten. hij doet het nu goed.
dank voor de tips
mvg
18 jaar
[quote=volvo480gt]uiteindelijk bleken er drie lekjes in de slangen te zitten. hij doet het nu goed.
dank voor de tips
mvg[/quote]
Steenmarters ????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 480 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar