Volvo V40: defekte mafsensor (lmm)

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: b 4202 T

De auto heeft een vreemd probleem.Het stationair toerental begint bij warme motor te schommelen (net niet afslaan) tussen ongeveer 500 -1200 toeren.Bij van contakt afzetten springt de elektr. koelfan aan en blijft lopen.Dit doet hij ook bij koude motor,dus wanneer ik op kontact zet en meteen weer van kontakt af ,springt de fan aan .De temp zender en de termostaat is reeds vervangen en de temp van de motor blijft perfekt.Nadat het motormanagement lampje is gaan branden heb ik de ecu uitgelezen en die geeft aan dat de lmm waarden foutief zijn.Ik heb een imitatie mafsensor gemonteerd met resultaat dat de auto drie dagen prima heeft gelopen,totdat op zeker moment bij van kontakt afzetten de fan weer aansprong en alles weer ontregeld is (lampje branden en onregelmatig lopen)Mijn vraag is: Hoe wordt de fan aangestuurd,is er een verband tussen lmm en fan.
En hoe is jullie ervaring met imitatie lmm (besteld bij Namtior /duitsland) Bedankt voor eventueel meedenken

jobg

Geplaatst door jobg (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Highway (135) PRO, 9 jaar geleden

Heb je foutcode's?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.