auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V50: Diesel heeft nog steeds problemen

Bouwjaar: 2004

Heren professionals, graag een second opinion over de V502.0D
Sinds het begin heb ik vele keren nieuwe software ingelezen gekregen, op dit moment hangt zelfs de EGR stekker naast zijn contact in afwachting van betere tijden (wederom een software update of zelfs een nieuwe klep?). regelmatig blijft mijn motorservice vereist lampje verschijnen en valt even de power weg.(vooral tijdens / na een stevige acceleratie) maar in Vadis geen echte oorzaak/storing. Ook schokt mijn motor na de koude start bij temp beneden de 10-15grd soms erg de eerste kilometer bij lagere toeren. Is er nog hoop op een echte oplossing? mijn garage is van goede wil maar een echte oplossing blijft uit. Het is feitelijk niet erg genoeg er een halszaak van te maken (verder fijne auto) maar aan de andere kant mag je gewoon 100% verwachten van zo'n dure nieuwe wagen! mijn vorige diesel (HDi) liep in feite mooier!

Geplaatst door

dupl-u-4293-5dd1470815902+sanco (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verzoekje indienen dat de importeur er eens naar kijkt als ze er zelf niet uitkomen. Auto zit nog vol in de garantie en je mag idd aannemen dat een auto van die waarde goed rijdt.

Wauter 0
badge

19 jaar

Let wel>>> stekker moet wel op juiste moment verwijderd zijn...
De volvo garage weet hier wel meer van neem ik aan.
Als stekker op verkeerde moment is losgenomen, kan egr-klep nog gedeeltelijk open staan met alle gevolgen van dien.

harry4180 0

19 jaar

Als je motorstoringslampje is gaan branden of motor service vereist dan is er een storingscode opgeslagen in de computer.
Vandaar uit kunnen ze er aan werken. Dat je auto hiet harder loopt komt dat de computer in de noodloop gaat. Ik zou er wel een hals zaak van maken want er zit nog garantie op en je hebt er immers toch genoeg voor betaald. Wij hebben heel wat van die dingen verkocht en geen een met de stekker los enallemaal lopen ze perfect.

volvoxc90 0
badge

19 jaar

common rail pomp vervangen dit was de oplossing bij ons in de garage voor een klant met hetzelfde probleem ongeveer , het probleem met de egr kleppen is een bekend fenomeen ...

bart840 0
badge

19 jaar

Dank voor jullie reakties. Heb inderdaad het idee dat het hele gebeuren weinig met de EGR van doen heeft maar meer met de pomp (of de druksensor hierop). Bij een volgend bezoek aan de garage zal ik een en ander nog eens voorleggen. Hopelijk is er dan ook een oplossing voor de beslagen voorruit. Er schijnt nl water achter te blijven in de kachel/condensor behuizing agv verkeerd ontwerp.... gevolg: doe je de airco aan , dan zie je de eerste 30 sec alleen maar matglas. Ach.. kinderziektes zullen we maar zeggen als je het maar effe weet.... groet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.