Volvo S80: Distributie-timing

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Ik ben bezig met een distributieriem op een volvo S80 te leggen. Ik heb het niet zelf losgehaald en weet dus niet wat de standen van de assen en poelies zijn. Ik vind het nogal lastig om de merktekens etc. te vinden, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan en waar ik op moet letten? Alvast bedankt.

roadhawk

Geplaatst door roadhawk (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

check je mail effe alle info

roadhawk (0), 14 jaar geleden

Hey perfect man, hartstikke bedankt.

Alvin112 (0), 14 jaar geleden

hey roadhawk en robby10030,

ik zit met hetzelfde probleem.
kunnen of willen jullie die info ook met mij delen??

Gr Alvin

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

jazeker welke auto???type??[quote=Alvin112]hey roadhawk en robby10030,

ik zit met hetzelfde probleem.
kunnen of willen jullie die info ook met mij delen??

Gr Alvin[/quote]

Alvin112 (0), 14 jaar geleden

Volvo S80 2.5d van 2000

roadhawk (0), 14 jaar geleden

Hey Alvin, bij deze.

Alvin112 (0), 14 jaar geleden

Mannen,

Bedankt voor de info ,ik heb met veel vijfen en zessen de auto weer draaiende.
Dit komt doordat er volgens mij al veel gesleuteld is aan deze motor en dus nergens een merkteken op staat.(immitatie onderdelen)

Nu wil ik alleen het huis waar de krukaskeerring in zit (dist-zijde) nog vervangen,ivm hevige olielekkage.
Weten jullie soms waarom ik het huis er niet af krijg.????

ik heb alle boutjes eromheem eruit,maar lijkt of hij met een veer ofiets dergelijks wordt vastgehouden.
Ook die grote bout met veer en soort asje met gaatjes heb ik eruit. ( de carterpan heb ik verder nog niet losgemaakt)
Als jullie een oplossing weten hoor het graag!

Gr Alvin

Highway (155) PRO, 14 jaar geleden

Je moet al die kleine boutjes goed schoonmaken en een klein beetje loctide er aan doen. Als extra kun je nog een koper ringetje er achter leggen. Die grote bout waar je het over hebt is de olieoverdruk klep of zo iets.
Deze gewoon terug monteren. De lange bout van de distrubutsiespanner ook een beetje loctide aan doen.

Deze motoren lekken via deze boutjes. Je zult gezien hebben dat de schroefdraad helemaal onder de olie zat.
Merktekens staat alleen op het vliegwiel en op de nokkenas geen.
Je moet namelijk de nokkenas rechtzetten de nokkenastandwiel los maken riem er op en spannen.
Dan met een tegenhouder de nokkenastandwiel tegen houdenen de bout aandraaien. (ik dacht 160NM)

Volvo-Specialist (0) PRO, 14 jaar geleden

@Alvin112, de carterpan MOET er onder uit want de olie-aanzuigbuis zit met 2 boutjes aan het oliepomphuis vast en ook nog met 2 boutjes aan de onderkant van het blok !!

Het vervelendste is dat de aanzuigpijp eerst los moet voor de pan er onderuit kan (dus, pan los, pijp los, en dan samen er onderuit), maar ook SAMEN er onder !!!!

Op de riemen en tandwielen staan GEEN merktekens, alleen op het pomptandwiel staat een klein merktekentje en onder op het vliegwiel.

Alvin112 (0), 14 jaar geleden

He strijders,

Allereerst bedankt voor de goede tips en tops.
ik ben weer een stuk verder,hij staat helemaal op tijd en heeft zelfs netjes gelopen.
Nu wil het geval dat ik hem na een kleine 10 minuten uitzette en daarna heeft ie het nooit meer gedaan.

Er komt een witte pluim uit daar zeg je u tegen, maar aanslaan hoo maar.
ik heb tussens tijds (daarvoor nog) het br stof filter vv,de verstuiverleidingen los gehad.
ook de riem van de br stof pomp/nokkenas is vv.

Of duit dit toch op de br stof pomp zelf ,dat ie er misschien een paar graden naast staat.

Witte rook in zo"n geval is volgens mij ,een lucht probleem in de br stof of toch niet????

Alle tips zijn welkom,

Gr Alvin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.