Ik het koelsysteem loopt de druk op waardoor het niveau onder minimum komt.
Er worden geen uitlaatgassen gemeten in het reservoir (bij draaiende motor) Het lijkt niet altijd op dezelfde manier te ontstaan. Melding niveau te laag soms 5000km niet en dan weer om de paar honderd kilometer.
Komt dit door lekke kop (of zelfs scheurtje in het blok), of heeft de thermostaat hier ook invloed op?
Voordat de kop eraf gaat wil ik graag de rest uitsluiten.
Wat te doen, heeft iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou de intercooler eens proberen te omzeilen. Als die inwendig lek is, (en dat gebeurt bij andere merken regelmatig) dan verlies je ook koelwater. Kop komt naar mijn weten niet vaakl voor, maar ben geen Volvo-specialist
Ik verlies niet echt koelwater, het systeem komt op druk waardoor het niveau in het expansievat omlaag gaat met als gevolg een melding niveau te laag. Als ik de dop eraf draai komt het niveau weer omhoog (er zit al een nieuwe dop op)
3 jaar
Ik heb nu het zelfde probleem druk in mijn systeem water zakt en krijg melding, wanneer ik dop open draai komt het niveau terug op zijn normale hoogte ik zie ook nergens een lek. deze melding heb ik gekregen kort nadat ik brut moest remmen en ESC en AIRBAG melding kreeg zou dit hiermee te maken kunnen zijn want die meldingen kregen ze bij Volvo ook niet direct gewist.
Het gaat hier om een Volvo v60 cross 2 liter diesel 150 pk automaat bj 2016
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar