auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: electra en kachel blijft koud aan een kant

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 170 pk

Ik heb nu twee verschillende problemen:

Electra: de radio vraagt steeds om de code als ik de auto start. De linker koplamp is ook zeer vaak kapot en als ik de richtingaanwijzer aan zet (bij linksaf!) hoor ik een snelle "dubbele" klik, daarna tikt het normaal. De accupolen zijn schoon.

verwarming:
De middenmond links blaast alleen maar koude lucht, de rechtermiddenmond alleen maar warm. Als ik de beide temp knoppen op maximaal zet, baast de linker ook maximaal warm.
Als ik daarna de tempknoppen op 22 zet, wordt links weer koud en rechts blijft max warm. De openingen helemaal links en rechts doen normaal.
(ik heb vol aut airco).

Wat is er in het verleden aan gedaan:
4 jaar geleden Nieuwe ecc unit en opnieuw software geladen (unit kwam van sloper)
deze zomer: nieuwe kachelradiateur en nieuwe airco compressor, airco opnieuw gevuld: deze wordt koud als je m gebruikt. DE aan- en afvoerbuizen van de kachelradiateur worden goed heet tijdens het rijden.

De voeler achter de ecc unit is schoon.

Het was een heel werk om het stangenstelsel (met drie asjes) onderin naast de radiateur weer terug te plaatsen ( die de kleppen bediend). Kan het zijn dat de verwarming opnieuw gekallibreerd moet worden? (dat betekent toch dat de kleppen weer in de goede stand worden gezet?
Of is er ergens een sensor kapot?

Benieuwd naar de oplossing.

BR

Geplaatst door

blauweroffel (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inderdaad klepmotors opnieuw inleren

Highway 750
badge

9 jaar

Ok, dank voor je antwoord.
Ik zal de dealer vragen. Hoewel ik niet veel vertrouwen in hen heb. Heb eerder "reparaties" laten doen die geen soelaas boden (maar wel de nodige euro's hebben gekost....). Maar wie weet komt het dit keer wel goed.
IK laat het weten of dit de oplossing is

BR

De kleppen zijn opnieuw gecalibeerd en de software is nagekeken van de ecc unit. De nieuwst software kon overigens niet geladen worden. Hij gaf foutmeldingen, oa dat een bepaalde knop te lang aan had gestaan (?)
De kachel heeft gewerkt, maar na verloop van tijd blaast links alleen maar weer koude lucht. Nu werkt links onregelmatig: soms wordt deze warm, soms ook niet. Als links wel warm blaast en je verdraait iets aan de temp knop, dan blaast deze weer koud.
Ik vermoed dat de ecc unit kapot is, maar een andere er in zetten gaat natuurlijk niet zomaar. Klopt het dat ik een unit uit een sloper moet hebben van 2001?

BR

Update:
Er is een nieuwe voeler (oude gaf te hoog signaal) achter de verdamper geplaatst en een ecc unit uit een V70 van 2001 geplaatst.
Kleppen opnieuw gekalibreerd, er is ook gewoon mee te communiceren mbv software. (volvo garage)
Vandaag ook een nieuwe thermostaat geplaatst. Voeler achter rooster in de unit vervangen, en schoon geblazen)

De kachel blijft vreemd werken: (vol aut ecc, met instelbare temperatuur)
Automatische stand uit, alle drie de knoppen in gedrukt (onder/midden/boven) linker temp.knop op 22, rechter temp. knop op 22. Aanjager op drie streepjes gezet.
Links blaast lauwe lucht, rechts blaast warme lucht.

Temp knoppen beide op 26 gezet:
links wordt iets warmer, rechts wordt nog veel warmer
temp knoppen terug naar 22:
links blaast koud, rechts blijft (te) heet

nu met de knop voor boven (langs voorruit) uitgezet, ander e twee blijven ingedrukt):
links blaast geen lucht, rechts blijft te warm blazen

Alleen met knop voor onderen (bij de voeten) ingedrukt, andere twee uit:
bij beide voeten wordt even warme lucht geblazen.

Nu met knoppen op volledig automatisch en airco dus aan:
links wordt wel wat warm, rechts wordt normaal warm.

Ik kan nog maar een ding bedenken: de kleppen in de kachel worden niet goed aangestuurd, maar waarom blaast ie links soms koud, en dan weer warm?

Ben bang dat et in de ECC zit. je hebt er een van de sloop. Je kunt er wel mee communiceren maar ook de nieuwste software laden?

Highway 750
badge

8 jaar

Dag Highway,

Bedankt voor je reactie.
De garage vertelde mij het volgende : we kunnen er mee communiceren en we hebben de laatste software er op gezet.
Ze hadden van te voren wel gezegd dat ze niet wisten of het ging werken, een andere ecc unit. Maar tot hun verbazing werke het dus.
Maar wellicht eens bij een andere garage informeren?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.