close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Fout inlaatbuisdruksersor (map sensor) s60 2.4

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 (s2)

Beste Collega's

Heb hier een s60 (een 2.4 zonder turbo) staan welke steeds het motor storingslampje laat zien en dan als fout aangeeft inlaatbuisdruk sensor onderste grenswaarde onderschreden ( bosch kts)

Het volgende is al gedaan:
* bij dealer de laatste software in het motorregelapparaat geladen.
* slang map sensor vervangen.
* mapsensor vervangen
* luchtmassa meter vervangen.
* bedrading gemeten (inorde)
* meetwaardeblokken gelezen - en wat dan opvalt: bij een losgetrokken sensor (atmosferische druk) moet de spanning zijn 3.60v en dat is hij ook.
bij een aangesloten sensor moet de waarde bij startionair zijn 2.1v en daar komt ie deze waarde is maar 1.60v.
De mapsensor is vervangen (door een originele nieuwe )en de kanaaltjes naar het inlaatspruitstuk zijn netjes open.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ??

Alvast bedankt voor de moeite

Groeten Denny

Geplaatst door

Denny23 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik probeer mee te denken. De druk in het inlaatspruitstuk is waarschijnlijk echt heel laag. Loopt de motor goed stationair? is het toerental niet te laag? of is aan de afstelling van de gasklep gedraaid? De stationair regelaar lost dat op door bij te stellen. echter met als gevolg meer onderdruk. Vuil of roet langs de gasklep in het huis? Ook denk ik aan verstopte carterventilatieslang. P.S. van de betreffende auto weet ik niet zo veel.

Gasklephuis is gereinigt en in basis geleerd carterventilatie is open motor loopt goed ken niet beter co waardes inorde

Denny23 0
badge

13 jaar

1.64 volt is goed bij niet draaiende motor. er word dus geen vacuum gemeten of signaal komt niet aan.
J.E

janh5107 0
badge

13 jaar

Probleem opgelost,
Hebben een luchtmassameter van een andere auto gemonteerd , klant niet meer teruggezien
bij vorige reparaties was deze binnen een dag al weer terug.

klant laat nog weten of auto in orde is

Denny23 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.