auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S60: Zeer slechte radio ontvangst

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5-Automaat

Ik weer een keer...

Veel dingen lukken me of krijg ik werkend.
Alleen mijn radio ontvangst is om te janken!!!

Antenne versterker erin gezet verschillende radio's erin gehad.....
Kleine verbetering na een antenne versterker.
Maar zonder ruis geen ontvangst!!!!

Gezocht op het web, en wat bleek er zat geen versterkertje rechtsachter....
Die erin... Stukken beter....
Maar toch nog steeds niet zonder ruis.....


Dus wie weet raad..........

Want zo'n auto zal toch beter ontvangst hebben dan wat ik nu heb...
En een antenne op zo'n auto????[ lijkt me niet ]

Hoor graag van jullie

Geplaatst door

dylantje (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet de antennekabel even los nemen en daar zit ook een draad aan die is voor de versterker, vaak is die ook zwart en wordt vergeten want zwart is massa toch. Ging ik ook de fout mee in, die extra draad sluit je op de autoradio aan op antenna + en dan pas heb je goede ontvangst. je kunt er nu zoveel versterkers aan hangen maar beter wordt het nooit.

ronny530 0

13 jaar

Snap niet helemaal wat je bedoeld?
Antenne kabel waar?
Zwarte draad?

Ik heb aan mijn versterkertje een draadje zitten wat ik aan de blauw heb gemaakt....
Dus ik hoop dat je iets concreter kunt zijn...

dylantje 0

13 jaar

Simpel, van de antenne komt een kabel, moet ook wel want anders ontvang je niets. Die kabel zwart dik en nog een extra draad is de antenne kabel, aansluiten doe je zo de dikke plug gaat in de radio, de andere draad sluit je op de antenne plus aan. maar ik kan het ook helemaal mis hebben

ronny530 0

13 jaar

Heb nu linksachter bij de achterruit de versterker en de stekkertjes eraf gehad.
Contacten schoongemaakt.....
Scheelt wel iets...
Maar als ik de voeding[ blauw ] van de versterker eraf haal.....
Merk ik weinig tot geen verschil......
Iemand die weet hoe ik zoiets daar kan meten oid????

Ik denk dat ik het daar moet zoeken.....

dylantje 0

13 jaar

Je kan de radio eens op middengolf zetten.Als je nu achter de antenne lost en aanraakt met de vinger.Speel de radio dan harder door betere ontvangst.?12 volt kan je toch meten,desnoods met een lampje.

claxon 0

13 jaar

[quote=claxon]Je kan de radio eens op middengolf zetten.Als je nu achter de antenne lost en aanraakt met de vinger.Speel de radio dan harder door betere ontvangst.?12 volt kan je toch meten,desnoods met een lampje.[/quote]
Das een goeie....

Er staat wel spanning op de blauwe draad...
Alleen heb ik idee dat er geen verbetering inzit met of zonder draad...

Maar ga morgen proberen....

Zat te denken aan een draadje oid erbij te leggen zodat de antenne groter wordt dan die streepjes in de achterruit..
Iemand een idee?? wat het beste is/???

dylantje 0

13 jaar

Je hebt antennes die je in de bumper vooraan kan plaatsen.Nobody can 't see it.

claxon 0

13 jaar

Gezocht en nergens gevonden? Weet je waar???
Bij Conrad zo'n extra antenne maar doet niet veel/.....

dylantje 0

13 jaar

probeer eens met stuk koperdraad ong 1 meter lang rechstreeks in de antenne aansluiting van de radio
als de ontvangst nu wel goed is dan zou ik maar een nieuwe kabel van voor naar achter trekken

erik007 0

13 jaar

Het lijkt mij op een massa probleem.

Probeer het eens door extra massa te maken.
trek even voor nood een extra massa kabel en probeer het dan nog eens.

volvo 1971 0

13 jaar

Ik zou denken aan de coaxkabel zelf. Mogelijk een breuk in de leiding of stekkers dat niet goed meer zitten. Kan me niet voorstellen dat je een versteker nodig bent om goed ontvast te krijgen.

Zelf een keer meegemaakt met een ongeluk auto die licht was geraakt op de linker achterpaneel. De radio werkte schijnbaar prima voor de klap en werkte prima in andere man zijn auto, maar na de klap, erg slecht onvangst. Opnieuw de antenne gemonteerd aan de coaxkabel en die deed het weer prima terwijl de antenne niet in de beurt was van de schade. Succes!

MWMautos 0

13 jaar

De radio staat toch niet op local on,dwz alleen voor sterke zenders dichtbij?

claxon 0

13 jaar

De blauwe 'antenna' kabel uit de radio is een schakelaar voor aparte geluidsversterkers, als de radio aangaat, dan de versterker ook. (is geen voeding, geeft slechts signaal)
Heb je wel een goede plug achterin de radio zelf? Sommige autos verschillen wel eens. Die van een Astra is weer anders dan van een Volvo bijv.
Of inderdaad wat Martin zegt, de kabel zelf heeft een breuk of isolatiescheurtje kan het ook wel eens zijn.

Jermaniac 0

13 jaar

Sorry even geen tijd om te sleutelen..
Dus erger mezelf kapot..
Als ik actie onderneem horen jullie van me....

dylantje 0

13 jaar

en heb je al weer ontvangst?????

erik007 0

13 jaar

is beter ivm de sterkte van de zender..[ torenbrand]
Ga vandaag weer wat proberen met een kabel..
Dus nog niet optimaal....

dylantje 0

13 jaar

ruis of kraak komt veel voor en is meestal richtingsgevoelig tijdens het rijden. meestal is de oorzaak, kabels die te dicht bij de antenne of antennekabel liggen bij de antenne zelf en voor interferentie zorgen. neem die kabels dicht bij de antenne en draai ze rond een ferietblokje en plaats een 2e ferietblokje rond massakabel als er één dicht bij de antenne zit gevezen

dit als alle antennekabels en koppelstukken in orde zijn!

Ben2 0

13 jaar

He das leuk zo'n blokje....
Maar ik heb zoveel draad achter mijn radio.....
Hoe en waar moet ik zon blokje klikken?
En ik zie bij conrad zoveel verschillen wat is de beste? manier? enz enz .

Dat kraken irriteert me mateloos dus heb e wel wat voor over om zuiver geluid te hebben...

dylantje 0

13 jaar

blokje niet achter de radio plaatsen maar bij de bekabeling dicht bij de antenne, als die bekabeling er is he. je kan natuurlijk ook aan de radio eens proberen
die blokjes kosten niet zoveel. afhankelijk van de dikte van de bekabeling die er door moet lopen kopen

Ben2 0

13 jaar

Oke
Probleem 1
2 antennes, 1 in achterruit 1 in bumper?
Meerdere draadjes van antenne, soort coax of gesplit in 2 draden....
Moeten ze er strak om heen?

2de probleem..

Meerdere massa kabels.
1 voor camera, 1 voor radio, en in atenne, bij achterruit zit ook nog massa voor het blokje waar de versterker door gaat....

Dus 10 blokjes???

Of wat is wijsheid...

dylantje 0

13 jaar

het blijft proberen, maar heb er goeie ervaring mee. rond de coax moet geen blokje, wel rond de bedrading van andere dingen die passeerd dicht bij de antenne in de zij of achterruit of bumper, vb kan het zijn dat de bedrading van het parkeersysteem in de bumper storingen veroorzaakt in de ontvangst, dan moet je binnen in de wagen waar coax antennekabel en bedrading van parkeersysteem binnenkomen rond de bedrading van het parkeersysteem een ferietblokje plaatsen, dus uw kabels rond het ferietblokje draaien en het blokje dan sluiten, dit ook bij zij of achterruit en dicht bijgevezen massas

Ben2 0

13 jaar

Zonder dollen iemand er al aan gedacht om de antenne met voet uit te bouwen, vaak is het een massa probleem bij de aansluiting van de antenne zelf. De werking van de antenne is simpel de spriet is maar een klein onderdeel van het geheel de carrosserie doet het meest. Gewoon uitbouwen massa punten van antenne en carrosserie roestvrij maken, de boel weer terug monteren meer kun je niet doen.

ronny530 0

13 jaar

het is wel een ruit en bumper antenne hé !

Ben2 0

13 jaar

ik kan ook feriet papier oid kopen?
En dan alles waar coax en plus draden elkaar raken inrollen?
Is dat de ideale wereld?
Of is een blokje werkzaam voor een meter ofzo?

dylantje 0

13 jaar

als je nu eerst eens al de andere oplossingen gaat proberen
want het moet gewoon zonder die feriet handel kunnen
want als dat echt nodig was had volvo het toch echt wel in de fabriek gemonteerd

erik007 0

13 jaar

bij vw (T5) transporter zijn er bij sommige ook problemen met de spiegelantenne, niet op te lossen zonder ferietblokje, vw heeft daar zelfs een nota van. ferietblokje plaatsen rond de bekabeling van de spiegelbediening in de deur dicht bij de antenne en indien nodig ook rond de deurmassa, waarom hebben ze het daar niet af fabriek gedaan en bij mijn audi ook niet bij de zijruitantenne? zo kunnen we blijven zeveren hé!

Ben2 0

13 jaar

ben sorry als ik op je lange tenen trap
maar deze auto is al van 2003
en je mag dus aan nemen dat het ooit goed is geweest
dus een kabel breuk of corrosie vind ik in dit geval aannemelijker

erik007 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.