Goedenavond iedereen,
Ik zit met een lastig probleem. Hopelijk dat iemand mij kan vertellen hoe ik deze probleem kan verhelpen.
Ik beschik nu over ongeveer 2 jaar over een volvo V50 1.6 diesel 85 kw bouwjaar 2008 ( handgeschakeld).
In het begin had ik eerst problemen met mijn roetfilter. Ik heb deze uiteindelijk zowel fysiek als software technisch laten verwijderen door een professioneel bedrijf. Ik heb hierna probleemloos rond 6 maanden gereden.
Sinds paar maanden terug ging mijn motorlampje aan ( Gele lampje). Ik heb deze door 3 verschillende garages laten lezen. Hun apparaat gaf duidelijk aan dat de luchtmassameter niet goed was. Ik heb dus een nieuwe laten erin zetten en de foutcode natuurlijk gewist. Na 15 km ging het lampje weer aan. Ik heb deze nu laten na lezen bij de kwikfit, en deze gaf 2 verschillende codes aan.
Eerste foutcode is 136F: Luchtmassameter-signaal signaal te laag.
Tweede foutcode die ik ook heb is 1507: Turbodrukregeling onbekend foutsoort ($11).
Mijn auto rijdt nu anders dan voorheen, in de zin dat ik op de snelweg meer tijd nodig heb om bijvoorbeeld een auto te kunnen inhalen ( Het lijkt niet of ik veel minder snel op kan trekken).
Verder kan ik wel 140 of 150 km rijden als ik dat zou willen en ik kan ook makkelijk boven de 3000 toeren komen.
Weet iemand wat het kan zijn? ik hoor graan van jullie
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo volvo rijder, wat was uiteindelijk de oplossing voor het probleem? Heb nl eenzelfse situatie met mijn c30 1.6d van 2009. En ook al de luchtmassameter vervangen zonder resultaat. Hoor het graag
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar