Hallo Allemaal.
Ik heb hier een probleemauto staan die herhaaldelijk dtc. ECM-2008 aangeeft (uitgelezen met Launch-tester).
We hebben het gasklephuis al uitgewisseld met een andere auto,heeft niets geholpen.
De gasklep gekalibreerd met de Launch-tester, geen verbetering.
Buitendienstoplossing T9219 uitgevoerd waarbij de potentiometer en de stekker inc. draadboom vervangen wordt.
Ook dit heeft helaas niets geholpen.
De storingscode 2008 staat hier ook niet in vernoemd,alleen 2110,2135,2112,2111,2107 en 1585.
De storing doet zich pas voor na een minimaal een half uur en soms is hij ook weer weken weg.
Wie o wie weet raad, want wij weten het even niet meer!
Alvast bedankt, Danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
284: ECM-2008 Gasklepsysteem. Onjuist signaal, B4184S11
Afdrukken
Informatie over storingscodes ECM-2008
Toestand
De motorregeleenheid (ECM) controleert werveling in het inlaatspruitstuk met behulp van een wervelklep.
De storingscode (DTC) wordt opgeslagen als de motorregeleenheid (ECM) onjuiste signalen waarneemt tussen de motorregeleenheid (ECM) en de controleklep voor de wervelklep.
De storingscode kan worden vastgesteld met contact aan, met een lopende motor en tijdens het rijden.
Vervangende waarde
Geen.
Mogelijke oorzaak
Breuk in de signaalkabel.
Kortsluiting met de massa in de signaalkabel.
Kortsluiting met de voedingsspanning in de signaalkabel.
Storingsbeeld
Storingslampje aan
284: ECM-2008 Gasklepsysteem. Onjuist signaal, B4184S11
Afdrukken
Informatie over storingscodes ECM-2008
Toestand
De motorregeleenheid (ECM) controleert werveling in het inlaatspruitstuk met behulp van een wervelklep.
De storingscode (DTC) wordt opgeslagen als de motorregeleenheid (ECM) onjuiste signalen waarneemt tussen de motorregeleenheid (ECM) en de controleklep voor de wervelklep.
De storingscode kan worden vastgesteld met contact aan, met een lopende motor en tijdens het rijden.
Vervangende waarde
Geen.
Mogelijke oorzaak
Breuk in de signaalkabel.
Kortsluiting met de massa in de signaalkabel.
Kortsluiting met de voedingsspanning in de signaalkabel.
Storingsbeeld
Storingslampje aan
sorry hetzelfde als Rensk geplaatst.
Kan dus goed in wervelklep zitten.
Geeft niet Herman, het is Maandag.
Bedankt mannen,zo ben ik weer een stuk dichter bij de oplossing! Mijn tester zette de code met een spatie ertussen. N.l Ecm-2 008 dus ik dacht aanvankelijk dat het geen p- code was... klopt het dat de vacuumslang simpelweg afgedopt kan worden? Ik begreep dat ze dat bij de forddealer wel eens doen en dat dit geen foutcode geeft en de rijeigenschappen niet merkbaar veranderen.Ik weet niet of de Volvo software dezelfde is en hetzelfde reageert.
Alvast bedankt voor de info!
Goedendag,
Danny, heb jij het probleem inmiddels opgelost? Wij zitten hier met een V50 met hetzelfde probleem, ook op aanraden van klant en dealer deel gasklephuis en stekker vervangen, motor update uitgevoerd maar de foutcode p2008 blijft terugkomen. Ik was benieuwd of jij die slang had
afgedopt, welke het precies is en of het daarmee is opgelost.
Alvast bedankt voor reactie,
Teun
Ik heb hem niet afgedopt uiteindelijk. Het bleek uiteindelijk het vacuumklepje te zijn die het vacuum naar de wervelkleppen regelt.Deze zat vast,schoongemaakt door te tikken en hem door te blazen. Vooralsnog is de storing nog niet teruggekomen.
Hoop voor je dat het hetzelfde is Teun want een spruitstuk is prijzig!
Groetjes Danny.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar