Volvo V70: Geen brandstof aan verstuivers na knappen distributieriem.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi (VAG)

Beste,

Na het knappen van de distributieriem, kop gedemonteerd en nieuwe kleppen er in gezet, met nieuwe klepstoters.

Alles weer opgebouwd, en proberen te starten.

Toen kwam het probleem, ik krijg geen brandstof aan de verstuivers... Ook niet bij de brandstofleidingen aan de pomp.

Verder niets mee gedaan, alleen verstuiverleidingen gedemonteerd, en weer gemonteerd.

Krijg 12 volt op de stopzetter, ook tijdens starten.

Iemand ideeen?

Groet,

Niels

Niels8175

Geplaatst door Niels8175 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

janitec (0) PRO, 11 jaar geleden

beste
welke moto'r?
2.4d
of ?

gr

Highway (145) PRO, 11 jaar geleden

@janitec staat er toch 2.5 TDI (audimotor)

Niels8175 (0) PRO, 11 jaar geleden

Inderdaad, ging om de 2.5 TDI motor van Audi/VW.

Probleem is inmiddels opgelost, maar nog niet helder.

Luchtprobleem opgelost, en kregen brandstof aan de verstuivers, maar niet lopen.

Kregen de pomp niet goed afgesteld...
Krukas op merkteken gezet, nokkenas met de plaat in de nokkenas afgesteld met de voelermaten.

Pomp op de streep/driehoek gezet, uitgeklokt met de micrometer, maar never nooit lopen...

Toen de stoute schoenen aangetrokken, en de pomp elke keer een cm verdraaid.

Toen we met het merkteken van de pomp op ongeveer '5 voor half 10' zaten, dus de driehoekmerkteken op de poulie van de pomp naar onderen, gezien van de linkerkant van de auto/pomp, begon ie te lopen, slecht, maar hij liep.
Tot mijn verbazing, stond daarna toen het merkteken van de pomp bijna weer op tijd, na de krukas weer op BDP gezet te hebben en de timing gechecked te hebben.

Daarna met de computer afgesteld, toch nog cm of 3 tegen de draairichting ingedraaid, en loopt nu goed..

Iets met de interne verstelling van de pomp gebeurd, of iemand eerder mee gemaakt?

Groet,

Niels

richards garage (0) PRO, 11 jaar geleden

waarschijnlijk de spie gebroken in het tandwiel van de pomp waardoor het wiel verdraaid is ten opzichte van de as

vw/audi motoren kennen dit probleem

Niels8175 (0) PRO, 11 jaar geleden

@ richard,

Als dat zo zou zijn, dan zou de pomp na het eerste aanslaan toch weer verkeerd staan?

In dit geval stond de pomp weer bijna op het merkteken...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.