Probleem betrefd een 2.0 d, de foutcode ecm 2263 duidt er op dat de laaddruk niet overeenkomt met de gewenste laaddruk.de storing treedt reeds op bij stationair draaien.Alle vacuumslangen zijn gecontroleerd,de laaddruk sensor en het turboregelventiel zijn reeds vervangen.Ook is er geen sprake van valse lucht/lekkage.Iemand enige ervaring met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een of meerdere turboregelventielen(bruin met 3 vacuum aansluitingen) stuk mischien. Eentje zit terhoogte van luchtfilter/inlaatbuis andere zitten onder de dynamo. De auto kan er 2 of 3 hebben. Vacuumslang wil bij de aansluiting wel eens niet goed zitten en anders is een van de 2 of 3 stuk.
De twee regelventielen zijn al vervangen,en ook de vacuumslangen zijn reeds gecontroleerd op lekkage,maar zonder resultaat
Werkt de EGR klep goed? Trek anders de stekker van de EGR klep en ga dan eens rijden.
Vandaag alle vacuumleidingen gecontroleerd,geen lekkage.Ook geen lekkage in het inlaat systeem.Egr is ook goed(proefrit zonder stekker,geeft hetzelfde probleem.Blift nog bedrading (wat waarschijnlijk niet het probleem is,) of turbo zelf?
gewenste druk wordt niet gehaald -> turbo bouwt te weinig druk op. kan zijn wastegate wordt verkeerd aangestuurd, turbo zelf defect of inlaatsysteem lek (slang/ intercooler) controleer dit laatste eerst voordat je de turbo vernieuwd, Kun je de wastegate bewegen ??
Hallo Joep,
Wat was eigenlijk de oplossing ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar