Probleem betrefd een 2.0 d, de foutcode ecm 2263 duidt er op dat de laaddruk niet overeenkomt met de gewenste laaddruk.de storing treedt reeds op bij stationair draaien.Alle vacuumslangen zijn gecontroleerd,de laaddruk sensor en het turboregelventiel zijn reeds vervangen.Ook is er geen sprake van valse lucht/lekkage.Iemand enige ervaring met dit probleem?
Geplaatst door joep2006 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V50? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Hessels036 (0) PRO, 13 jaar geleden
Een of meerdere turboregelventielen(bruin met 3 vacuum aansluitingen) stuk mischien. Eentje zit terhoogte van luchtfilter/inlaatbuis andere zitten onder de dynamo. De auto kan er 2 of 3 hebben. Vacuumslang wil bij de aansluiting wel eens niet goed zitten en anders is een van de 2 of 3 stuk.
joep2006 (0) PRO, 13 jaar geleden
De twee regelventielen zijn al vervangen,en ook de vacuumslangen zijn reeds gecontroleerd op lekkage,maar zonder resultaat
rensk001 (0) PRO, 13 jaar geleden
Werkt de EGR klep goed? Trek anders de stekker van de EGR klep en ga dan eens rijden.
joep2006 (0) PRO, 13 jaar geleden
Vandaag alle vacuumleidingen gecontroleerd,geen lekkage.Ook geen lekkage in het inlaat systeem.Egr is ook goed(proefrit zonder stekker,geeft hetzelfde probleem.Blift nog bedrading (wat waarschijnlijk niet het probleem is,) of turbo zelf?
vleeuwen (0) PRO, 13 jaar geleden
gewenste druk wordt niet gehaald -> turbo bouwt te weinig druk op. kan zijn wastegate wordt verkeerd aangestuurd, turbo zelf defect of inlaatsysteem lek (slang/ intercooler) controleer dit laatste eerst voordat je de turbo vernieuwd, Kun je de wastegate bewegen ??
Keimpen (0) PRO, 12 jaar geleden
Hallo Joep,
Wat was eigenlijk de oplossing ?