Volvo V40: Geen vermogen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: D19 T2

Auto verliest soms volledig de trekkracht. Slaat niet af blijft wel lopen. Bij uitlezen wordt geen storing aangegeven. Het betreft een direct ingespoten diesel met electronisch geregelde inspuitpomp

Tedje

Geplaatst door Tedje (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

ger is je luchtmassameter wel goed geeft hij nog wel goed weer want dat gebeurt veel met die dingen en storingen lees je dan ook niet uit.
je moet dan onder het rijden de waarden uitlezen en vergelijken met wat ze zijn als ze telaag zijn moet je de luchtmassameter vervangen.
groetjes jan.

clif (0) PRO, 17 jaar geleden

gaspendaalsensor!!

Tedje (0) PRO, 17 jaar geleden

Weer een leermoment gehad. Bij proefrit met nieuwe luchtmassameter direct weer probleem. Bij terughobbelen naar de werkplaats werd de auto te heet. Veel te weinig water. Na bijvullen weer rijden, probleem verdwenen. Bij nader onderzoek bleek de koppakking lek. Wie kan de storing verklaren.

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

ger in ons vak blijf je elke dag leren.
groetjes jan

clif (0) PRO, 17 jaar geleden

ik heb hier een s40 staan met het zelfde probleem blijkt nu na vele uren zoeken dat mijn koelsysteem verstopt zit motortemp uitgelezen blijkt 110 graden te zijn dus auto in noodloop niet harder meer als 20km/h probleem verholpen auto perfect

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Tedje]Weer een leermoment gehad. Bij proefrit met nieuwe luchtmassameter direct weer probleem. Bij terughobbelen naar de werkplaats werd de auto te heet. Veel te weinig water. Na bijvullen weer rijden, probleem verdwenen. Bij nader onderzoek bleek de koppakking lek. Wie kan de storing verklaren.[/quote]
Oi oi. Gelukkig was je niet al dagen bezig met de storing.
Er zit een koelvloeistof temp sensor, zit deze niet in het (koel)water, dan krijg je een foutieve waarde. Bv een waarde alsof ie koud is terwijl de motor op bedrijfstemp is, of andersom. Heb dit iig meegemaakt toen ik nog monteur was, welsiwaar ander merk, maar principe blijft hetzelfde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.