Volvo V70: Hard rempedaal

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4D

Hallo allemaal,

Probleempje;Mijn V70 automaat remt tijdens het rijden normaal.Als ik de motor uitzet en de wagen een 4 tal uurtjes laat staan is het rempedaal keihard (vacuum weg) als gevolg dat als ik hem dan start hij wat (klein beetje) tgv geen vacuum op motorsteunen vooral hoorbaar bij d-stand en dan draaien aan stuur dit gaat later weg.Als ik de motor start zakt het rempedaal onmiddelijk.Bij draaiende motor kan ik de rempedaal diverse malen na elkaar induwen zonder dat ik hier iets aan merk.
Onmiddelijk na het uitzetten kan ik het rempedaal nog 2 maal normaal induwen daarna wordt hij harder.Na 2u nog een halve slag en na 4u niets meer.

Wat heb ik al gedaan:
Tesrugslagklepje vervangen door nieuwe origineel onderdelen.
Ik hoor totaal geen gesis aan de binnenkant bij het rempedaal
Ik kan ook geen lek horen id motorruimte rond de rembooster

Kan het zijn dat mijn vac-pomp niet genoeg vac trekt of kan het toch de booster zijn alhoewel ik totaal geen gesis kan horen bij het rempedaal.

Help help ik zou dit graag kunnen oplossen daar de wagen meer dan supper rijdt maar dit toch een lastig euvel is,alle tips ivm analyse zijn welkom daar de onderdelen wel wat euros kosten.

Peter Sch

Geplaatst door Peter Sch (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1660) PRO, 11 jaar geleden

Leg het verhaal rond de motorsteunen en stuurinrichting nog eens uit , want we missen daar een paar woorden , denk ik.
Bekrachtiger kan best iets lekken , zonder dat dit hoorbaar is , in 4 uur kan het vacuum best verdwijnen zonder dat dit hoorbaar is.

Peter Sch (0) PRO, 11 jaar geleden

Inderdaad er mist een woordje in mijn uitleg, bij de start zonder vacuum hoor je de opbouw vh vacuum id motorsteunen waardoor hij na enkele seconden zachter gaat draaien.Aangezien ik zeker vh terugslagklepje ben zou het nog aan het slangetje tussen het klepje en booster, booster, of sensors op de booster nl:cc-sensor en vacuum sensor of o-ring tussen hoofdremcylinder en booster kunnen liggen?Verder remt hij perfekt en kan ik diverse malen na elkaar remmen zonder dat hij (volgens mij) harder wordt.

Please zijn er nog tips ????

kaleido 1 (1660) PRO, 11 jaar geleden

Gewoon alles vervangen !!!!!!
Ik zou me er niet zo druk om maken.

Peter Sch (0) PRO, 11 jaar geleden

Hallo, ik heb er vorig weekend een nieuwe rembooster in gestoken en probleem ivm vacuumverlies is verleden tijd. Ik kan nu het rempedaal na stilzetten motor makkelijk 5 maal induwen en dan komt hij omhoog. S morgens heeft hij nog steeds het volledige vacuum.
Het enige dat mij nu nog verveelt is waneer hij stil staat in D-stand en je draait aan het stuur durft hij een heel ligt krakend geluid geven,als de weg nat is en wielen volgens mij minder weerstand hebben op het wegdek of id sneeuw doet hij dit niet.Als hij in R-stand staat doet hij het ook helemaal niet,kan dit de motorsteun zijn?Hij heeft nog maar pas 90000km.
Iemand dezelfde ervaring???

kaleido 1 (1660) PRO, 11 jaar geleden

Als hij in de D staat , heb je de voet dan op de rem , als je stuurt ? zoja , dan is denk ik het geluid wat je hoort het wrikken van de remblokken op de remschijven, zet hem eens in de P stand of N , en stuur dan eens zonder de voet op de rem te houden ?

Peter Sch (0) PRO, 11 jaar geleden

Hoi Kaleido,

Het zou goed kunnen wat je daar zegt.Ik zal heteens proberen maar momenteel zie ik hem niet meer staan onder de sneeuw,k laat nog iets weten.

Peter Sch (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik heb een nwe vacuum booster geplaatst en het probleem is opgelost.

GR
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.