Ik heb hier een Volvo V70 met de melding fout laadssysteem Laadstroom service spoed,ik heb reeds andere dynamo van Bosch met zelfde bestelnummer geplaatst mar de melding blijft. uitlezen geeft P163287.Ik heb hem bij Volvo zelf ook al laten uitlezen en geeft ook die fout maar de oorzaak wisten ze ook niet,ze dachten misschien in de bedrading,herkent iemand dit probleem.Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klopt die foutcode wel Gerrit?
En lade hij ook niet bij met de oude dynamo
hij lade wel bij met de oude maar niet genoeg dacht ik,de foutcode klopt wel denk ik vermits ik hem zelf uitgelezen heb en ook bij Volvo en beide keren was het dezelfde fout
is wel een lange Pcode
zal P1632 87 zijn,wat die 87 erbij staat te doen weet ik niet maar zowel bij mij als bij Volvo is dat P163287 en is wisselstroomdynamo storing circuit bussignaal
Is blijkbaar een veelgestelde vraag bij o.a. Ford en Volvo.
Effe googlen
inderdaad een veel gestelde vraag maar geen enkel bevredigende oplossing te vinden
Is er een ruildynamo gemonteerd? Zo ja zit er de goede spanningsregelaar in. Vanaf ongeveer 2005 zijn de dynamo's computer aangestuurd. Hebben wij ook een keer gehad.
Ik zie nu pas dat het een 2 liter 4 cilinder diesel is.Zit hier geen denso dynamo op?
Ik heb de nummers van de dynamo's vergeleken en die zijn hetzelfde en beide van Bosch dus ik denk dat dat goed moet zijn
[quote=rensk001]Is er een ruildynamo gemonteerd? Zo ja zit er de goede spanningsregelaar in. Vanaf ongeveer 2005 zijn de dynamo's computer aangestuurd. Hebben wij ook een keer gehad.
Ik zie nu pas dat het een 2 liter 4 cilinder diesel is.Zit hier geen denso dynamo op?[/quote]
284: ECM-P163287 Sensor wisselstroomdynamostoringen / circuit. Bussignaal- en berichtstoringen. Ontbrekend bericht, D4204T
Afdrukken
Informatie over storingscodes ECM-P163287
Toestand
De motorregeleenheid (ECM) communiceert met de dynamoregeleenheid (ACM) via LIN-communicatie. De wisselstroomregeleenheid (ACM) stuurt informatie over een storing naar de motorregeleenheid (ECM) (via LIN-communicatie).
De storingscode wordt gevormd als de regeleenheid detecteert dat:
De communicatie met de wisselstroomregeleenheid (ACM) blijft uit.
De test van de regeleenheid voor de storingscode start bij:
Motor draait.
Opmerking! De regeleenheid kan de storing pas detecteren als de test is gestart en pas als aan de voorwaarden is voldaan, wordt de storingscode gevormd.
Vervangende waarde
De wisselstroomregeleenheid (ACM) (spanningsregelaar) laadt met een vaste spanning.
Mogelijke oorzaak
Contactweerstand en oxidatie in de aansluitingen.
Kortsluiting in de LIN-bedrading.
Breuk in de LIN-bedrading.
Interne storing in een andere regeleenheid in hetzelfde deel van het LIN-netwerk.
Beschadigde wisselstroomregeleenheid (ACM) (spanningsregelaar).
Storingsbeeld
Dynamo en spanningsregelaar/Problemen met stroomvoorziening
Starten/Motor moeilijk te starten/draait langzaam rond/Onzeker wanneer/altijd
Rijden/Aarzelt/schommelt/Tijdens acceleratie
dank u voor de info,ik heb wel gezien dat er ergens een stroomverlies is,als ik de accu aansluit vonkt dat vrij fel,en bij de + losmaken van de dynamo is dat weg,denk niet dat dat normaal is of heb ik dat mis?
meet eens met een ampere meter het stroomverlies evt met en zonder dynamo aangesloten
ik meet hier toch 2,8 A met en zonder bijna 0 A
wat is bijna 0 ? maar ik denk toch dat het in de dynamo zit
ja misschien wel maar kan moeilijk nog is een peperdure dynamo gaan kopen om er zeker van te zijn dat mijne nieuwe goed is
Laat hem dan testen bij een bedrijf dan weet je het zeker
laten testen,ze dachten daar ook dat er iets met da dynamo was,nogmaals nieuwe dynamo geplaatst,melding fout laadstroom is twee dagen weggebleven en ze is er terug en niet meer weg te krijgen,pffff
Heb je al met een nieuwe batterij geprobeerd Gerrit?
Wij hebben de laatste tijd veel elektrische problemen die veroorzaakt worden door batterijen van het merk Hagen.
Al meerdere keren een nieuwe Bosch (merk heeft er niks mee te maken) gestoken en problemen blijven weg.
Probeer dit eens als "laatste strohalm" mss.
Suc6
Citaat van dit topic: http://amtgarageforum.nl/ford/focus/dyna...
""Wij hebben hetzelfde probleem gehad , tot 2x aan toe een nieuwe dynamo gemonteerd,maar het probleem bleef,tot slot een originele Ford Dynamo gemonteerd en het probleem was opgelost.""
Dus een alternator plaatsen waar letterlijk volvo op staat???
11 jaar
op de origineele die ik gedemonteerd heb stond geen Volvo vermeld, enkel zelfde Bosch nummer als ik nu geplaatst heb,bedankt voor uw hulp
Is je probleem onder tussen al opgelost of ben je nog steeds mee aan het stoeien???
nog steeds aan het stoeien
Om effe terzijde te reageren : ik zie niet goed in waarom een "originele" alternator beter zou zijn dan bv. een Bosch/Valeo.
Ik ken geen enkel automerk dat zelf bv. alternatoren produceert. Wat ik wel weet is dat je van sommige merken (althans in ons Belgenlandje) moet afblijven en dat zijn onder andere degene die met "DRA"-nummering werken zijnde : Friesen, DRI, Recyx enz. Maar een Valeo blijft toch een Valeo.
Dit effe terzijde.
bij volvo een origineel laten plaatsen en blijft voorlopig goed ,begrijpen wie begrijpen kan,bij Bosch zelf beweerde ze dat het 100 procent origineel is en dat Volvo ze bij hun koopt,in elk geval ben ik een hoop geld kwijt
Kun je het origineel nummer effe plaatsen?
36000798-3
ik heb precies hetzelfde meegemaakt met de originele dynamo was het probleem opgelost niemand snapte het
ook bij de volvo niet. maar het probleem was opgelost dit was bij een xc 90 maar het probleem was hetzelfde.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar