Heren techneuten,
we hebben een 440 in onze werkplaats staan. Auto is ingeruild.
Deze auto heeft de onhebbelijkheid dat het stationair toerental bij koude motor niet terug valt na het gas geven,blijft dan hangen op 3 a 4000 toeren. De gasklep stelmotor blijft de gasklep gewoon heel ver open duwen. Na het aan en uitzetten van het kontakt is alles weer normaal tot het moment dat je weer gasgegeven hebt.
Gaskabel heeft voldoende speling, gasklep is gangbaar.
Betrefd hier B18U motor met handbak en monopoint systeem.
Voor we er verder mee aan de gang gaan dacht ik wie heeft dit eerder voorgehad of herkent dit ?
Vriendelijke groet,
Peugeot technieker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voor het signaal van de stationair-schakelaar is een modificatie verkrijgbaar die het signaal naar 12v brengt.
J.E
[quote=janh5107]voor het signaal van de stationair-schakelaar is een modificatie verkrijgbaar die het signaal naar 12v brengt.[/quote]
Bij een B18U van 1997 is dit vanaf fabriek al aanwezig, het zal de stappenmotor zelf wel zijn waarvan het stationair contact niet meer werkt.
De onderste 2 aansluitingen zijn van het stationair contact, de bovenste 2 aansluitingen zijn van het stelmotorgedeelte.
Als de massakabel aan het ophangoog af is gebroken krijg je hetzelfde effect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar