hoi,
het is zo als de motor koud is en als ik dan weg rij dan krijg je echt zo gierend fluitend geluid ,het is niet constand als ik wat meer gas geef of de kopeling in trap gaat het soms weg,het is ook zo als de motor koud is schakeld hij moeilijk naar zijn eerste versneling,als de auto koud stationair draaid hoor je het niet is alleen als je gaat rijden.
kan dit kwaad voor de motor heb er zelf niet zoveel last van.
wie kan mij daar me helpen en wat zou ik er aan eventueel aan kunnen doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slippende multiriem?
Groet,
Bert
ok bedankt bert.
en kan dit kwaad ,en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen.
groetjes.
16 jaar
Slippen is nooit goed.
Controleer de spanning. Zit je dynamo wel goed vast bijvoorbeeld. Als alles goed is kan WD40 helpen heb ik hier onlangs gelezen.
16 jaar
[quote=Treb]Slippen is nooit goed.
Controleer de spanning. Zit je dynamo wel goed vast bijvoorbeeld. Als alles goed is kan WD40 helpen heb ik hier onlangs gelezen.[/quote]
Als alles goed is kan WD40 helpen heb ik hier onlangs gelezen
slecht advies!!!!!
"Als alles goed is kan WD40 helpen heb ik hier onlangs gelezen
slecht advies!!!!!
Dat advies kon wel eens van mij komen, ik heb er toen bij gezegt: KLEIN BEETJE WD40 spuiten op de riem,met draaiende motor, tot piepen stopt.
Niet zeiknat maken natuurlijk!
Piepen komt door uitdroging van de riem en glad worden van het riemopppervlak.
Een BEETJE WD40 smeert de zaak en het piepen stopt, terwijl je niet bang hoeft te zijn dat de riem dan gaat slippen (mits goed gespannen)
(PS: mijn eigen auto doet zo al een jaar niet meer piepen.)
mvg,
Hans.
Piepen komt door uitdroging van de riem en glad worden van het riemopppervlak
met alle respect hans
maar dan is ie dus aan vervanging toe
uitgedroogd en glad(door uitdroging)
Nou, die WD40 moet je nog maar even over nadenken ;-)
Maar ik zag dat onlangs je dynamo is vervangen. Misschien goed om even na te gaan of je riem toen ook vernieuwd is.
[i]De (ongetwijfeld veel te oude) riem van mijn Boxer piept bij extreem nat weer in het begin ook. Ik dacht daarom meer aan de vochtverdrijvende werking van WD40?[/i]
16 jaar
hoi,de riem zal ik morgen eens nakijken maar ben bang dat het dat niet is,dat heb ik al eens eerder gehad met een andere auto en dat is een andere piep/gierend geluid ,dit is net alsof het uit het blok komt als je gas geeft kan het weg gaan maar komt het soms ook weer terug maar alleen als hij nog wat koud is,zal morgen toch voor het zekere even kijken.
laat het wel even weeten.
16 jaar
Controleer de spanner en het loopwiel van de distributie maar eens.
Ik heb hetzelfde probleem en inmiddels is mijn multiriem geknapt. Een nieuwe is overigens 15 euro, dus daar schrok ik niet van. Maar bij mijn waterpomp lijkt het alsof het pulley wiel iets naar buiten komt hetgeen overigens zou verklaren waarom de oude riem aan een kant volledig gerafeld was. Is dit simpelweg terug te duen (en vast te zetten of moet ik aan een andere waterpomp?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar