close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Iets te hoog (0,65 %) CO op toeren lpg3 en benzine. V40 '98

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1,8

Het CO gehalte op 3000 toeren, apk, is 0,65 zowel op gas (g3) als op benzine.

overige waardes; CO2 12.8
HC 55
O2 0.60
lamda 1.007

waardes bij stationair
op gas; co 0.31
hc 152
o2 0.78
CO2 12.8
lamda 1.024

Geen foutcodes via eobd stekker. Motor was gloeiend heet op het moment van meten.

Heb onlanks de bedrading van de lamdasonde naar het gas verbeterd (solderingen) en de grote stekker van de gascomputer losgehaald,
er zat op meerdere pinnetjes lichte witte corrosie, schoongemaakt. Dit betrof onderandere de paars witte draad vanaf de
Lamda sonde, Kan dit van invloed zijn geweest op de werking van de lamdasonde??
Heb nog niet opnieuw gemeten sindsdien.

Wie heeft er iedeeen voor een oplossing???

Geplaatst door

eagle25 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is de kat niet kapot? (leeg)

Highway 670
badge

12 jaar

Heb ik nog niet losgehaald, de auto klinkt niet anders als ik gewend ben, weet ook hoe een open kat klinkt uit ervaringen.
nieuwe kost ruim 350 euro en wordt dan gokken....... bij volvo hebben ze nog nooit vervangen met reden te hoog co....

eagle25 0

12 jaar

Lambda > 1 wil zeggen dat de sonde een te arm mengsel meet. Toch is het CO percentage > 0,5 % en ook het gehalte zuurstof.is te hoog . Dit gebeurt meestal door een lekkage vanaf de motor tot de sonde. Deze meet zuurstof en laat de ECU meer brandstof inspuiten.Het is weinig meer, maar net genoeg om de kat.niet aan het werk te krijgen. Begin met lekkage op te sporen en wellicht is die kat ook naar de eeuwige jachtvelden. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Brandstofdrukregelaar op brandstofrail niet lek toevallig?

Herman BMW 0
badge

12 jaar

Punt je zou gelijk kunnen hebben, meende een bijgeluid te horen bij het uitlaatspruitstuk maar kon het niet zien op straat en ik ben het wel eens met je beredenatie. Dank je wel voor het meendenken.
Herman ook bedankt, als de auto het weer doet....... kokende moter gehad gisteren..... zal ik ff checke bij de brandstofrail, voorlopig eerst waterpomp vervangen.....
hou jullie op de hoogte.

eagle25 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.