De temperatuurmeter geeft normaal aan, vanaf koude start, loopt niet in het rood.
De termostaat is vervangen.
De onderste waterslang wordt niet warm even als de uitgaande slang van de kachel radiateur. Kachel is dus ook lauw.
De bovenkant van de radiateur wordt langzaam warm en dan langzaam de rest naar beneden toe
van de radiateur echter niet de onderste slang??
De koelvin slaat na een minuut of 10 stationair draaien in en gaat niet meet uit tot dat de motor uit is gezet en dan na een minuut of 5.
Met losse dop loopt de koelvloeistof er na een minuut of wat uit, nog voordat de koelvin inslaat. bij koude motor neem ik geen circulatie waar in het expantie vat.
Bij dichte dop komt het systeem langzaam op druk, onderste slang duurt het langst, kun je redelijk makkelijk inknijpen,
op dat moment kun je de radiateur niet meer aanraken aan de bovenkant, is dan te heet.
voor dat ik de waterpomp en dus distributie vervang wil ik het graag zekerder weten of dat de juiste keus is.
Iemand iedeeen voor een oplossing of oorzaak van dit probleem.
Thanks!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi eagle
als ik het moet zeggen vermoed ik dat je de radiateur verstopt hebt ,
hallo,
ik heb mijn volvo v40 voor hetzelfde probleem naar de locale garage gebracht. Ik ben benieuwd er zat bij mij ook beige smurrie bij de olie en de koelvloeistof liep in 2 dagen rijden leeg.
is uw auto intussen weer gemaakt?
mvg
12 jaar
bij mijn auto waterpomp vervangen ,had geen schoepen meer , immitatieding!, probleem verholpen.
Soort verstopping dus, geen koelvloeistofcirculatie.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar