Onlangs heb ik een 240 GLT met 230 F motor gekocht. Auto heeft 280.000 km gelopen en er heeft kennelijk LPG op gezeten (nu niet meer). De auto start als de beste, loopt mooi stationair en over trekkracht mag ik eigenlijk niet klagen. Echter als de auto warm wordt en met name met een constante snelheid, dan begint de motor in te houden steeds -fracties van seconden- geen of sterk verminderd vermogen.
-Electrische delen/ inclusief LMM (niet bobine), lambda sonde, benzine vacuumklep, pakkingen, luchtfilter etc. vervangen en injectie, stappenmotor en stekkertjes gereinigd.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?
Bvd. Gerrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik had misschien hetzelfde euvel dat , vooral bij vochtig weer, het vermogen een minuscule fractie van een seconde wegviel (een heel kort hinderlijk stootje tot gevolg).Dit op onverwachte momenten, vooral bij lagere snelheden (onder de 100 km/u). Nu mijn dynamo gereviseerd is is het probleem voorbij. De spanningsregelaar van de Boschdynamo bleek toen contact met versleten koperen geleiders te maken.
NB mijn kilometer teller stond op 315000, wellicht is je dynamo evenveel aan revisie toe
20 jaar
Roel bedankt voor je reactie. Ik ga dit checken. Dynamo maakt ook wat lawaai dus....wie zal het zeggen.
Gerrit
20 jaar
Roel dit bleek het niet te zijn.
160 Euro lichter en niks beter, Verder zoeken maar............
20 jaar
kleppen stellen?
Harrie,
Ik heb de klappen onlangs gesteld. Ze stonden veel te nauw en ben zelf bij een koude motor op 30 gaan zitten. (nauwkeurig gesteld) Er ratelt niks en de motor loopt -mits koud- mooi rond.
De laatste dagen heeft de kwaal zich verergert. Nu valt de motor tegen de tijd dat deze warm wordt (na een paar minuten helemaal weg. Pas weer gas te geven bij stationair toerental.
Dit blijft zich zo hethalen.
Vandaag hoofdrelais gecontroleerd en injectie schoongemaakt. Bovendien moest de ontsteking behoorlijk gedraaid worden. Wel vreemd......zeker 15 graden gedraaid om goed te komen. Ging proefrijden en verwachte dat het goed zou gaan echter.........tegen de tijd dat de motor bijna warm werd begon de ellende weer.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar