Volvo V70: Inhouden en bokken-stotteren op lpg

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2,5 10v

Ik ben net terug van de noordkaap en ik heb ook zoiets. Vlak voor we weg gingen stotterde mijn v70 classis ook. De dealer heeft er een nieuw relais ingesoldeerd. De auto liep erg goed daarna voor zeker 2000km. 2 dagen voor de grote rit begon ie weer in te stotteren (meestal na een kwartiertje rijden) zo erg dat je eigenlijk op benzine moest rijden. De dealer heeft er 2 busjes forte injectiereiniger ingedaan en na deze ingreep reed hij wel weer goed.
In zweden getankt en die man douwde er 50 Liter LPG in (is dat wel goed voor de pomp)! Ik krijg er niet meer in dan 43 in nederland. Ik kon gewoon de tank leegrijden maar bij de volgende tankbeurt reedt ie echt verrot. Alleen op een koude motor kan ik nu een kwartier rijden en dan begind ie te stotteren en te bokken. Als ik net start en hij gaat van benz. op lpg, kan ik ook geen volgas geven...dan is het net of ie verzuipt.

Wat is dit

Integrale

Geplaatst door Integrale (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Integrale (0), 15 jaar geleden

Ik heb net een grote beurt gedaan incl bougies en ik heb de stroomverdelerkap ook even bekeken maar die ziet er nog goed uit. Slecht een klein beetje aanslag heb ik eraf gehaald.
Forte motorflush gedaan.
LMM heb ik ook schoongemaakt met remmenreiniger.


Nog steeds heeft de auto het dat ie (op benzine uiteraard vanwege G3) moelijk aanslaat. 8000 km terug of beter gezegd: 3 weken terug starte hij in ene. Nu gaat ie toch zeker wel 5 sec rond voordat ie aanslaat. Na verloop van tijd gaat ie op gas en dan is het toch zo slecht rijden...het is net of ie verzuipt of teveel lucht krijgt en het toerental schommeld enorm tussen 500 en 1500 stationair. Ik moet zeggen dat ie op benzine ook 1300-1500 stationair draaid. Later als de auto warm is is het normaal.

wie o wie ken dit probleem en kan mij helpen?

Integrale (0), 15 jaar geleden

Ik heb nu het idee dat ie meer benzine neemt dan gas. Als ik alle kabels bij de gastank lostrek blijft de auto nog lopen ook...klopt dit?

Ik heb het gasklephuis ook nog schoongenmaakt. Ook heb ik de gasinjectors eruit gehaald en de ringen schoongemaakt en wat aluminium aanslag weggehaald.

Zonder resultaat! Wie o wie kan me verder helpen?

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Loopt tie niet op 2 brandstoffen?.

Integrale (0), 15 jaar geleden

Nou dat zei ik ook 2 maanden terug tegen de dealer en die heeft om deze reden een nieuw brondstofonderbreek relais erin gesoldeerd. Het ging een tijdje goed tot op heden.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Is het geen tempsensor die een verkeerde waarde doorgeeft als de motor koud is.

Integrale (0), 15 jaar geleden

Hoe zit het nou?
Als het lpg knopje aangeeft dat ie op gas loopt...moet je toch de stekkers van de benzine injectoren eraf kunnen halen?

Dit deed ik dus vanmiddag terwijl hij op lpg liep en de motor liep bij elke benz. injector die ik los haalde beroerder, totdat ze allemaal los waren gekoppeld...toen viel die zelfs uit.

Integrale (0), 15 jaar geleden

Als ik de lpg voeding in het motorruim lostrek loopt de auto nog steeds, zei het erg beroerd.

Highway (140) PRO, 15 jaar geleden

DAn zit het in de brandstofonderbreker relais. Deze is al varvangen misschien dat de regeleenheid het niet door krijgt of zo.

Slecht lopen kan ook komen dat je benzine injectors verstopt zitten. Wat is het merk van de gasinstalatie

Integrale (0), 15 jaar geleden

vialle.

Ik heb zelf een test gedaan:

Beide brandstoffen afgetopt.
72 km gereden en weer tanken van beide branstoffen.
Precies wat ik al dacht...hij rijdt op 2 branstoffen, en hoe...
Ik verbruikte op dat stukje 8.8 l lpg en 8.1 l benzine...dat verdiend niet de zuinigheidsprijs.
Woensdag gaat de dealer er weer naar kijken want hij denkt het nu dus ook nadat ik het hem heb laten zien vandaag.

Ik heb trouwens de temp. sensor ook vervangen en hij start weer netjes. Dit staat er los van natuurlijk.

rensk001 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je hebt de brandstofdrukregelaar lek. Deze zit op de inspuitverdeelleiding. Trek het vacuumslangetje er maar eens af. Als er benzine uit de regelaar komt is deze inwendig lek. Komt veel voor bij LPG auto's.

Integrale (0), 15 jaar geleden

ik heb de vacuumslang van de drukregelaar, bij de zijde van de vacuumpomp losgehaald omdat je daar makkelijker bij kon, losgehaald met draaiende motor en er kwam geen benzine uit. Ik rook het zelfs niet eens en ik heb er zelf ook nog aan lopen zuigen, en ik proefte geen benzine.

Of moet het wel echt onderaan bij de drukregelaar eraf getrokken worden?

Integrale (0), 15 jaar geleden

Vandaag heeft de dealer er nog naar gekeken en ook nog bij 'hun' gas inbouw-bedrijf geweest en die konden er ook niet wijs uit worden.
Op een of andere manier communiceren de vialle computer verkeerd mer de computer van de auto.
Dat heb ik weer...
wat doen ze nu...ze gaan maandag met de auto naar Vialle in Eindhoven en als die er niet uitkomen...dan weet ik het ook niet meer.

Jullie horen nog van me!

Integrale (0), 15 jaar geleden

Hij is naar Vialle geweest en hij is nu gemaakt...wel weer €380 achter de wagen maar goed.
Volgens hun communiceerde de auto computer niet meer met de gascomputer.
Er gaat normaal (ik vind van niet hoor) dan een nieuwe computer in de auto.
De mannen van vialle hebben de computer open gemaakt en er een paar nieuwe connecties in gesoldeerd zodat er geen dure nieuwe in moest. Ik was er niet bij dus kan jullie niet vertellen van de hoed en de rand, maar dit vertelde zij mij.

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.