Bij optrekken boven 2000 toeren en bij constante snelheid rond 100 km/u en hoger voel je de wagen afwisselend optrekken en inhouden.Displayinfo "verminderd motorvermogen" Gasklephuis, moeilijk bereikbaar onder het inlaatspruitstuk, heeft garagist via het naar benedenlopende slangetje in het midden van het inlaatspruitstuk met (reinigings-?)vloeistof ingespoten. Geen resultaat. Software geupdated: geen resultaat. Remedie: nieuw gasklephuis(600 euro) met nieuwe software ziet hij als volgende stap. Huis eruithalen en schoonmaken heeft geen zin(inspuiten hielp immers niet) Als ik hem er zelf uithaal en schoonmaak, valt dan de software weg na connectorontkoppeling? Uiteraard eerst accu via minpool afkoppelen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De software valt dan niet weg.
Als u hem eruit haalt en schoonmaakt is dat een een heel karwei en in het gunstigste geval is het probleem een week weg, ( of een half uur) en komt meestal net zo erg of erger terug, ofwel het is verspilde tijd.
Ik heb nog geen een geval meegemaakt dat het probleem (inhouden,stilvallen) langer als een maand wegbleef, en dan is de tijd van het schoonmaken van het gasklephuis weggegooid geld.
De enige oplossing is een nieuw gasklephuis (incl software), helaas !!!
Ik was woensdag bij Volvodealer Niham/Forepark L'dam om de zaak te laten uitlezen:interne storing gasklep en niet goed werkende sensor hoofdremcylinder. Schoonmaken of vervangen gasklep:risico 50/50. Schoonmaken kon men tussendoor doen. Vandaag, donderdag opgehaald: gasklephuis zeer ernstig vervuild, sensor vervangen (kmstand 85.000) wagen loopt weer als een zonnetje. Ben erg benieuwd of problemen spoedig terugkomen.
Dank voor reactie.
18 jaar
Er wordt hier gesproken over het gasklephuis schoonmaken, is dit de ruimte waar de slang ingaat die vanaf het luchtfilter komt, zo ja welk vuil zou er in kunnen zitten?
18 jaar
Naar ik van de dealer begreep komt de vervuiling van het gasklephuis niet door het luchtfilter dat bijvoorbeeld niet goed zit of vervuild zou zijn, maar door de carterventilatie. Via een slangenstelsel komt de carterlucht niet in de vrije natuur, maar wordt geleid naar de luchtinlaat vóór het gasklephuis. Als de vettigheid die meekomt met de carterlucht zich een beetje nestelt aan de gaskles en de wand, dan blijft er steeds gemakkelijker vet en roetdeeltjes etc achter in het huis en dan kan de gasklep niet meer goed functioneren. Vandaar dat je nogal eens het advies leest om niet alleen het huis, maar ook de carterventilatie na te lopen.
18 jaar
Werner bedankt ik ben al weer wat wijzer geworden.
18 jaar
@werner, laat even weten hoe lang de storingen wegblijven. (inhouden enz.)
Volvo-specialist,
Zal zeker weer de stand van zaken geven als ik wat kilometers heb afgelegd. De dealer was redelijk optimistisch, gelet op de zwaarte van de vervuiling van het huis. Als het relatief schoon was, dan was de kans dat het een nutteloze actie was inderdaad behoorlijk groot. Overigens vroeg ik of ook naar de carterventilatie kon worden gekeken en men zei - bij het ophalen - dat deze goed was. Maar ik heb ook ergens gelezen dat je om de carterventilatie te kunnen controleren/schoonmaken je het inlaatspruitstuk (althans bij de turbo-uitvoering) moet demonteren. Voor de montage is een nieuwe pakking nodig en die heb ik niet op de rekening teruggevonden. Men heeft waarschijnlijk volstaan met een optlische controle en misschien kan je door een slangetje los te halen voelen aan de ontstane over- of onderdruk of de carterventilatie goed is. Ik ben - al nadenkend - wel gaan twijfelen of de oliescheiding van de carterventilatie wel goed is, want je mag toch aannemen dat anders elke V70 na zo'n 80000 km een vervuild gasklephuis heeft. En dat zou eigenlijk een constructiefout zijn. Afwachten en hopen...
18 jaar
Volvo-specialist had helaas gelijk. Vandaag was het binnen een paar km boven de 100 al weer raak, ondanks de nu schone gasklep. Het enige probleem is inhouden boven de 100. Waarom ligt het dan aan de gasklep en niet aan de luchtmassameter en niet aan de turbo?
18 jaar
gasklephuis problemen?
Software
nieuwe gasklephuizen.
Tot mijn genoegen kan ik medelen dat het 'inhoudings'-probleem (zeer waarschijnlijk) opgelost is: de dealer heeft vandaag een nieuw huis gemonteerd. Het gasklephuis kostte 406 euro, het monteren 101, de software 31,60, het downloaden 23,43 en de pakking 1,55 BTW erbij 680,22.
Ik heb nog overwogen om een gereviseerd huis van Actronics op te laten sturen, maar als je daar de verzendkosten bij rekent en daarna de problematiek van de software, dan is gewoon via de dealer de zaak laten afwerken eigenlijk niet veel duurder. Proefgereden en het ging prima.
Ieder hartelijk dank voor het meedenken.
18 jaar
Bij mij was je 425 euro kwijt geweest voor een nieuw gasklephuis,maar ja,dat is achteraf.
Is dat zo duur dan, dat kleine ding daar zit hooguit voor 25 euro materiaal aan.
18 jaar
Er staat precies wat het kost bij de dealer,zo duur is het inderdaad.
Volgens mij is het gasklephuis van de S40 niet te vergelijken met die van de V70. Al die electronische componenten zijn hartstikke duur. Ik moest een nieuwe hoofdremcylindersensor hebben en daar was ik ongeveer 100 euro voor klwijt en een zelfde bedrag voor het monteren en daaroverheen nog btw.
Moderne auto's zijn geweldig mooi wat de constructie betreft, maar als je er wat aan hebt kan je er betrekkelijk weinig zelf aan doen en dan zijn vervangingen relatief duur. Maar ik heb pas een Daalderop boiler uit elkaar gehaald en ontkalkt. Voor dat ding vraagt Daalderop een kleine duizend euro en als je hem open hebt, stelt het weinig voor. Het ontkalken kost ook handenvol geld en dat stelt ook niets voor als je hem uit elkaar vist. Ik kan me best voorstellen dat de electronica jongens lachen om een gasklephuis, maar als je daar niet thuis in bent, dan ben je toch aan de goden overgeleverd. Nou zegt Ramon wel achteraf dat hij het nieuwe huis voor 425 kon leveren, maar zat daar de software bij en garantie? Ook het revisiehuis vraagt 262,50 euro voor het reviseren. Helemaal niks zal het ook wel weer niet zijn. Hoe dan ook, ik ben over de staart en ik ben heel blij met de reparatie.
18 jaar
Ja als je probleem daar mee is opgelost is dat natuurlijk fijn. Maar onthou een ding, iemand die weet wat het in de garage kost die schroomt er niet voor terug om ook een respectabel bedrag te vragen, ik wil hier niemand aanvallen maar ga maar eens naar een sloop die weten exact wat het nieuw kost en als je het perse moet hebben dan betaal je het graag en daar maken die slopers
misbruik van.
Hoe het ook zij hoofdzaak je auto loopt weer perfect.
18 jaar
Ik zit zelf bij Volvo vriend Werner.:)Mijn halve leven al.
Ik gooi niet zomaar iets in de groep!:)
Sorry Ramon, dat kan ik toch niet weten. Bij je gegevens staat alleen professional en verder onbekend, onbekend. Als jij eerder duidelijker was geweest dan had ik best met jou in zee willen gaan, maar ik ben overigens dik tevreden met wat de dealer nu gedaan heeft. We moeten niet vergeten dat de dealer wel de hele tent overeind moet houden en dat moet ergens vandaan komen.
18 jaar
Het gaat er ook niet om dat de dealer het niet mag doen,maar de prijs van een gasklephuis gaat daar drie keer over de kop voordat hij op jouw auto zit,vandaar!
Ramon, Ben nu pas weer 'boven water'. 2000 km verder doet het gasklephuis het nog perfect. Is het nou echt zo'n extreme winst die Volvo maakt op het huis als zij 406 euro vragen en er bij het door jou genoemde revisiebedrijf 262,50 moet worden neergelegd. Natuurlijk vind ik het zondegeld en als ik het kan vermijden, dan doe ik dat graag, maar ik weet niet of een ander automerk een lagere winstopslag had geclaimd.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar