close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Inhouden/hoog verbruik/schokken

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 T5

M'n eerste volvo :-)

3 dagen geleden gekocht, echter houdt de auto in en schokt hij. ook heeft ie een hoog brandstof verbruik.
heeft iemand enig idee?

komt met meer details, moet achter de laptop vandaan... feestdagen ;-)

fijne dagen allemaal,

Rachid.

Geplaatst door

rfmgadir (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Storingsmelding? Je klachten komen overeen met een defecte elektronische gasklephuis. Komt zeer regelmatig voor bij deze types.

Succes!

paulmichiel 0
badge

14 jaar

Of een defecte sensor zoals koelwater temperatuur of lambda-sonde, of een lekkend uitlaatspruitstuk.
Even de sensoren door de dealer laten controleren. Zijn die goed dan uitlaat controleren.

oldford 0
badge

14 jaar

fout rapport dealer >> s60,2001,B5234T3,AW55-50/51SN,
Regeleenheid-storings code: status:
PDM-003E Regeleenheid Signaal te hoog De storingscode is actief
DDM storing niet gevonden
ECM-201A Thermostaat - Onjuist Signaal De storingscode is actief
ECM-261A Adaptieve lambdaregeling, rij 1 Bovengrens De storingscode is actief
ECM-3503 Onregelmatige loop - De storingscode is actief
ECM-Onregelmatige loop cilinder 4- storing niet gevonden



heeft iemand nog een link naar een repair manual voor de s60, evt ook voor de foutcodes?

rfmgadir 0

14 jaar

advies thermostaat vervangen en controleren via parameterwaarden of inderdaad koelvloeistoftemperatuursensor wel goede waarden geeft.
en omdat je een storing op cilinder 4 hebt gehad is je bobine wel goed loopt de auto wel op 5 cilinders?
anders wissel je de bobine met een andere van cilinder 5 bijvoorbeeld en als storing dan op cilinder 5 terug komt dan weet je dat de bobine niet goed is.
blijf je nou storingen houden op cilinder 4 kan ook je injector nog niet goed is.

Herman BMW 0
badge

14 jaar

Inderdaad ik denk dat je bobine defect is. In combinatie met een slecht werkende thermostaat of sensor zal het verbruik hoog zijn. schokken en inhouden voor de bobine of verstuiver.

Highway 670
badge

14 jaar

Erg fijn dat er al zo snel reacties komen. TOP !!!

Kan pas 6 jan bij de dealer terecht. wel heb ik injectie reiniger bij de brandstof gegooit en het stotteren is zo goed als weg. wel heb ik nog steeds geen vermogen. lijkt wel of de turbo niet werkt. als ik de automaat in de P stand heb staan en gas geef, komt deze niet boven de 4000dzd toeren. ook op de snel weg houdt de auto nog steeds in.
maar het stotteren is zo goed als weg, heel af en toe nog.
ook schokt de automaat als ik van de stand D naar R of P schakel. dit is maar even, maar is dat normaal?
het is mijn eerste automaat. het is een geartronic Bak.

:-) nogmaal bedankt

rfmgadir 0

14 jaar

Doorrijden met een defecte bobine of injector zal tot grote schades leiden.
Binnen niet al te lange tijd kan de katalysator smelten en de kans op verbrande kleppen of gesmolten zuigers is levensgroot aanwezig, zeker bij een turbo-motor.
Of doorrijden hier verstandig is?

oldford 0
badge

14 jaar

Report by rfmgadir
Oplossing is vervanging staafbobine en helaas idd de katalysator gesmolten, dus deze moest ook vervangen worden.
Sorry voor de zeer late reactie.


Reactie door moderator verplaatst.

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.