close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70 2006: kachel wordt niet warm

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: D5244T5, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 120

Ja, ik weet het. het probleem is al vaker besproken, kan echter nergens een oplossing vinden, vandaar nogmaals dit probleem. Volvo V70 2.4D. Kachel wordt niet warm. Kachelslangen in schutbord worden 50 graden. kachelradiator is helemaal open (doorgespoeld). Motor komt normaal op temperatuur. Uitlezen geeft een aan dat de buitentemperatuur sensor defect is. Zou dit de reden kunnen zijn? Ik begrijp dat deze in de rechterbuitenspiegel zit??
Uitgelezen met
Maxisys. MS908pro

Geplaatst door

autobedrijf Lammers (120)
badge

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat geeft de sensor voor waarde aan dan. Wat geeft buitentemperatuur in display aan dan? Kachelradiateur kan als nog verstopt zitten, je kan niet zien of de kanalen open zijn. Je hebt dan wel circulatie, maar niet door de radiateur. Pas een S60, die had hetzelfde probleem.

We hebben de goede tips eens op gevolgd, kachel radiator losgekoppeld, reiniger warm gemaakt en in de radiator een uurtje laten staan. Doorgeblazen en gespoeld, kwam niet echt zichtbaar rommel uit. Toch kwam er na het aansluiten zowaar wat lauw warme lucht uit de kachel. We hebben daarna een potje reiniger in het gehele koelsysteem gedaan, en de klant geadviseerd zo maar eens een tijdje rond te rijden.
Hoe dit afloopt, laat ik nog weten. Allen bedankt voor het mee denken zover!!

Lijkt er op dat er lucht in de kachel zit. Laatst ook gehad na het vervangen van de kachel heatercoil.. De slangen gaan van boven in het schutbord via twee snelkoppelingen aan de binnenkant weer naar beneden en zitten dan onder op de recht omhoogstaande heatercoil. Als er dus lucht inkomt, blijft die in de kachel zitten. Een paar dagen goed op zijn staart trappen en de kachel werd ineens weer loei heet (zoals het hoort).

Ruud10657 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.