Volvo V40: kleppen timing naar de knoppen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Eerder poste ik een probleem over een bijgeluid (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p... waarna ik de stoute schoenen heb aangetrokken en het VVT nokkenastandwiel heb vervangen.

Goede nieuws: het bijgeluid is weg
Slechte nieuws: auto start niet (wat het goede nieuws weer in een ander daglicht plaatst) .

Kan haast niet missen dat de timing van de inlaat nokkenas is veranderd (ik ruik niks aan de uitlaat en een duidelijke benzinelucht in de luchtinlaat) .
Heb geprobeerd m'n inlaat nokkenas een tand te vervroegen, maar inmiddels is daarbij de uitlaat nokkenas 2 tanden verschoven en wil deze niet meer in de goede stand blijven staan.

Ik vermoed dat de enige echte optie is om het cilinderblok te lichten en de nokkenassen goed te laten leggen?

Als iemand een goede tip heeft voor een garage die 'm morgen bij mij in Breda op kan halen en morgenavond weer klaar heeft ....

Barr

Geplaatst door Barr (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

kop hoeft er niet af.
aan de achterkant van de nokkenas zitten 2 deksels.
hiermee moet je de distributie afstellen.
let op: de uitsparingen mogen niet hetzelfde staan(hier is gereedschap voor)!!!
als je de distributie riem met de tekens op de poeli op tijd hebt gezet dan staat 1 nokkenas verkeerd!

Volvo-Specialist (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik ben bang dat het nu WEL TE LAAT IS !!! (en er nu wel kleppen krom zijn)

Je kunt het VVT nokkenastandwiel NIET vervangen en op tijd zetten zonder speciaal gereedschap !!!

Je hebt namelijk speciaal gereedschap nodig om de nokkenassen op tijd te zetten en VOORAL te HOUDEN !!

En je hebt speciaal gereedschap nodig om de krukas precies op tijd te zetten (startmotor eerst demonteren want daar zit de plug achter) !!

Barr (0), 16 jaar geleden

Heb nog gegeken of ik de timing weer goed kon zetten, maar niet gelukt.
Auto laten afslepen en dealer de zaak op tijd laten zetten met 4 uurtjes hadden ze het weer klaar en in het werk nog een motorsteun en V-snaar vervangen.
Auto loopt weer als een zonnetje.

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

€?

Barr (0), 16 jaar geleden

€405,- inc BTW waarvan ~100 voor motorsteun en V-snaar. (Bluekens, Breda-correcte afhandeling en behulpzaam)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.