Hallo forummers, ik heb het volgende probleem:
Als ik mijn auto koud start dan gaat hij niet zoals gebruikelijk naar een verhoogd stationair toerental, en de koelvin van de radiator springt meteen bij, en die schakelt vervolgens helemaal niet meer uit.
Met andere woorden: de auto 'denkt' blijkbaar dat hij warm is, terwijl dit niet het geval is. Echter.... de koelwatertemperatuurmeter op het dashboard gedraagt zich normaal en loopt bij een koude start gewoon langzaam op van 'nul', naar de stand waar hij altijd staat als de motor uiteindelijk warm is. (er staan geen getallen bij) Blijkbaar worden het toerental en de koelvin door een andere sensor aangestuurd dan de temperatuurmeter. Wie weet hoe dit zit en wat er aan de hand kan zijn?
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de sensor die de fan aanstuurt defect is of er zit een andere storing in dit systeem gaat de koeling in een veilige modes , ook als er iets met de airco niet in orde is kan de fan geactiveerd worden.
Het advies , laat deze systemen uit lezen en kijk wat daar uit komt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar