Volvo V40: koelvleoistof verlies, en kan vissen houden bij me reserven wiel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

goede dag,

heb zo'n 6 weken geleden en 2de hands V40 gekocht van een particulier.

Reed goed tijden proefrit. Vloeistoffen gecontroleerd en zo.Waren goed zover ik dat kan beoordelen. Olie was ook goed naar mijn idee.

Nu kwam ik er na een 3 weken achter dat de koelvloeistof ver onder het min stond. :( bijgevuld met rode koelvloeistof ) garage gebeld waar de auto altijd in onderhoud is geweest.
Vond het opzich vreemd dat het rode moest zijn want wat er nu inzat was geel achtig. Maar bij brezan zijden ze ook dat het rood zou moeten zijn.

Weer tijdje gereden en zakt weer hard. Al veel op internet gezocht en kwam er achter dat het buiten de koppakking ook de verwarming radiator zou kunnen zijn. Ramen beslaan zeer snel en hangt een zoetig luchtje in de auto.
Zou dus verwarmings radiator moeten zijn. HOOP IK ! Er komt geen witte rook uit te uitlaat. Teminste vind ik moeilijk te beoordelen met koud weer. er komt rook uit de uitlaat maar dat doet elke auto :)

Rij nu een week met de kachel uit en nu verbruikt hij haast niks meer.
Klopt het dat als je de verwarming uitlaat dat het gedeelte van de kachel radiator wordt ontzien ? en daardoor geen verlies meer heb van koelvloeistof ?

Weten jullie misschien ook of het een beetje zelf te doen is om een kachel radiator te vervangen bij deze auto ? of moet dan het hele dashboard uit elkaar ?

Tevens heb ik ook erg veel vocht bij het reserve wiel. Echt een plas zo gezegd. maar kan nergens iets vinden waar het vandaan zou moeten komen.
hebben jullie een idee bij type auto als dit ?

B.V.D

Vriendelijke groeten Robbin

Robeltje

Geplaatst door Robeltje (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Highway (145) PRO, 12 jaar geleden

Je geeft zelf het antwoord al. Zo als je het omschrijft is je kachelradiateur lek. Hiervoor zal het dashboard er uit moeten.
Controle is te voelen aan de vloerbedekking als deze ook de zoeten lucht heeft en vettig nat is is het vrijwel zeker.
Ik weet niet of er tussen de radiateur en de kachelpijpjes een O-ring zit of de kachelradiateur een geheel is.
Je kunt beginnen met het koelsysteem te laten afpersen misschien dat je dan de klek goed zichtbaar is.

Wat betreft de kofferbak is bijna zeker de achterkleprubber. In sommige gevallen kan het ook langs de achterlichten komen.

Robeltje (0), 12 jaar geleden

leek mij eigenlijk ook wel om eerlijk te zijn. Maar zocht bevestiging zo gezegd. Ben geen automonteur maar beetje logisch nadenken lukt gelukkig nog.Moet buiten op straat sleutelen. En daar is het de laatste tijd niet echt weer voor.
dus hoe meer zekerheid hoe beter zo gezegd. Zal morgen eens op onderzoek gaan. Heb ik het goed begrepen dat de 2 pijpen met klemringen die me schutbord ingaan rechtstreeks om de kachelradiator gaan ? Weet ik een beetje waar ik moet zoeken. En is dan het uhhmmm hoe noem ik dat het gedeelte waar me auto radio zit, als ik die verwijder en asbak en zo. Heb ik dan genoeg ruimte om te werken ? of moet er dan nog meer los ? vind ik op zich niet erg om los te halen. Maar ben een beetje huiverig voor de airbag .
Qua afpersen kan ik daarvoor ook gewoon naar een garagebedrijf ? en als het lek gevonden is het zelf oplossen ? Doen ze dit bij de volvo dealer ook ? of kan ik beter naar een gewoon garagebedrijf gaan ?
qua achterlich. Als het daar lekt hoe los ik dit op ? heb denk ik wel vernomen dat ik water sporen heb gezien links in de hoek.

Highway (145) PRO, 12 jaar geleden

het gehele dashboard moet er uit. om de radiateur te vervangen dus op de stoep?

Achterlicht door een nieuwe pakking te monteren.

Robeltje (0), 12 jaar geleden

aaa heeft en achterlicht ook een pakking. LOL zo leer ik nog eens wat.

Helaas moet ik dit idd op de stoep doen. dashboard er uit halen. Is dit dus eigenlijk gewoon de hele voorkant er uit halen ?
hoe doe ik dit in hemels naam ?

Highway (145) PRO, 12 jaar geleden

Zal niet meevallen op de stoep. Kruisschroevendraaier, ratel met dopje 10 en een torix schroevendraaier.
Airco leeg laten maken, airbag los schroeven Torix schroeven achter in het stuur. Voordat je het stuur er afpakt de contactrol vast zetten anders kun je deze ook vervangen.
Begin met accuklem los te maken anders heb je later storing in de airbags.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.