De auto verbruikt ongeveer 50cl per 1000 km.
Naar aanleiding hiervan de auto reeds laten afpersen, bij warme moter is er 1,5 liter koelvloeistof weggedrukt en bij het starten loopt de auto direct goed, geen witte rook, niets. Ook het oliepeil is geen mm gestegen.
Conclusie, EGR koeler kapot..
Deze vervangen maar het problem was er blijkbaar niet mee opgelost.
Wat de monteur nu vermoedt is dat er ergens in het uitlaatspruitstuk een lekkage zit.
Ik heb alleen geen zin en tijd om dat hele spruitstuk eraf te draaien.
Heeft iemand tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja , dan maar bij blijven vullen , of het een ander laten doen.
Maar hoezo uitlaatspruitstuk lek ?
Ik bedoel in het uitlaatgedeelte, dus sowieso ná de verbrandingsruimte.
10 jaar
[quote=gerjo1986]Ik bedoel in het uitlaatgedeelte, dus sowieso ná de verbrandingsruimte.[/quote]
loopt daar dan koelvloeistof door, vind het naar een vreemd verhaal!
Weet niet welke monteur hier naar kijkt ? Een CV monteur moet je dus niet hebben ;
Vind dit ook een vaag verhaal.....
Gr. paul
Ik ben hier de leek, de monteur zal het wel bij het recht eind hebben.
Ik had gehoopt dat (ondanks mijn gebrekkige weergave) er wel mensen begrepen waar dit over zou gaan. Maar helaas.
Zal nog een keer navraag doen....
10 jaar
[quote=gerjo1986]de monteur zal het wel bij het recht eind hebben[/quote]
Dat denk ik niet, met de EGR koeler ging hij ook al de mist in....
Laat een goede diagnose stellen, het kan je op deze manier een hoop centen bespraren.
Gr. paul
Watergekoelde Katalysator? (lol)
De monteur geeft aan dat hij VERMOEDT dat het in de EGR koeler zat, de koeler heb samen vervangen met een vriend.
10 jaar
Een mogelijke lekkage in die grote is snel uit te sluiten door de 2 waterslangen tijdelijk te koppelen buiten de EGR koeler om.
Vermoedens kunnen zo al snel worden uitgesloten en zonder dat de klant onnodig op kosten wordt gejaagd...
Gr. paul
Het is even geleden dat ik een V50 van 2004 heb gezien, maar een EGR koeler? Bij mijn weten zit die er niet op.
Als je een foto kunt sturen wil ik graag zien wat het is. EGR koeler kwam pas bij de D5 motoren en misschien maar dat weet ik niet zeker op latere V50 en S40.
Er zit wel degelijk een EGR koeler op.
Oke, ik wist het niet zeker dacht van niet.
Heb diverse malen dat het probleem in de cilinderkop zelf zat bij een 2.0 liter diesel.
Advies anders bij een goed warme motor het koelsysteem onder druk zetten en met een endoscoop via verstuivergat in je cilinders kijken....
Toch komt dat bij deze motor niet heel veel voor,maar alles is mogelijk.
Maar om nou bij een vermoeden maar de koeler te vervangen vind ik niet echt logisch,zijn geen goedkope zaken.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar