close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60 2001: Kool op bougie bij afremmen op moter

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 5244S 2.4

Mijn probleem is tweeledig. Wanneer ik na een flinke rit (ongeveer 100km) de afslag van de snelweg neem en de wagen rustig uit laat rollen komt het nogal eens voor dat de bougie van de derde cilinder niet meer mee wil werken vanwege de kool. Daarom heb ik enkele maanden geleden een andere motor ingebouwd. Inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk met nieuwe pakkingen over gezet De motor loopt stationair en onder het rijden zonder problemen. Maar het probleem blijft. Kan iemand me een oplossing bieden. Er wordt steeds op LPG gereden.
Het andere probleem is dat na stuk rustig rijden en afzetten van de motor het uitlaatgas controle lampje gaat branden bij het weer starten. Bij het uitlezen kwam naar voren dat de lambda sonde tegen zijn grenswaarde aan het regelen zou zijn. De oorzaak zou een beschadigde luchtmassameter kunnen zijn of valse lucht. Het eerste wordt door de garage niet waarschijnlijk geacht.
Alles gecontroleerd wat ik voor mogelijk hou, zoals slangen, ventilatiepulsklep afgekoppeld enz. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Geplaatst door

Vosje V (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

4 injectoren voor benzine en 4 injectoren voor lpg ?
Als de koolafzetting wederom op de derde cilinder ontstaat , heb je het probleem meegenomen van de oude motor, lijkt mij.
Verstuivers al eens laten controleren ?

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Inderdaad Kaleido 1. De middelste benzine injector lekte. Deze was aan de buitenzijde aardig vies tov de andere injectoren. Nadat deze vervangen is geeft hij het probleem van op vier niet meer.
Bovendien was de LPG-injector van de eerste cilinder lek. De trekkracht is nu aanzienlijk beter. Het uitlaatgas controlelampje gaat echter nog steeds aan. Maandag nog maar eens uit laten lezen.
In ieder geval bedankt dat je me op de lekkende injectoren hebt gewezen.

Vosje V 0

10 jaar

Mooi , weer een stukje verder, hoop alleen dat nu niet de kat. defect is geraakt.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.