Hallo,
Ik heb het probleem dat mijn auto na een nacht stil staan zo dood als een pier is!!
Er brand zelfs geen lampje meer op het dashboard.
De spanning in de accu is dan nog 7,2 v.
De auto staat met de sleutel op slot, niet op het alarm.
De noodaccu van het alarm is nl versleten en gebruik ik dus geen alarm.
Als ik de lekstroom meet komiek maar liefst op 6.3 ampère.
Ik heb alle zekeringen in het dashboard stuk voor stuk verwijderd en heb het volgende gevonden:
Bij verwijderen van nr 28 daal ik naar 3.8 ampère lekstroom
Bij verwijderen van nr 28 + 32 daal ik naar 2.5 ampère lekstroom.
Verder kan ik niks vinden.
De accu werkt prima, tijdens het rijden wordt hij ook volledig opgeladen.
Wie kan mij helpen met dit vreselijk irritante probleem??
Vast bedankt
Groet Christiaan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de B+ van de dynamo al eens los genomen , via de diodebrug van de dynamo kan er door een defecte diode ook een lekstroom ontstaan.
Beide waardes zijn nog steeds veel te hoog als 28 en 32 er uit zijn.
Heb je onder de motorkap ook niet nog een zekeringkast ?
Hallo ferrie,
Hartelijk dank.
Ik heb de dynamo nog niet gecontroleerd.
Ik weet niet zo goed hoe dat moet...
Onder de kap heb ik ook een zekeringenkast.
Deze heeft allemaal zekeringen inzake het motorcompartiment.
Abs etc.
Groet Christiaan
10 jaar
Min klem van de accu los nemen , de dikke rode draad los nemen van de dynamo , deze vrij leggen , accuklem er weer op , en meten tussen de draad en de aansluiting van de dynamo moet nul ampere zijn.
Er staan een paar verwarmingselementen op deze deksel aangegeven , controleer deze eens.
Ik heb zojuist eindelijk resultaten kunnen meten, na veel tijdsverlies.....
Wanneer ik de plus van de dynamo afhaal zakt de lekstroom van 8.0 naar 5,0 amp.
Wanneer ik daarna zekering 28 + 32 los pak dan meet ik 0,0 amp
Nu heb ik de alarmerende compleet uitgebouwd uit de wielkast, de lekstroom blijft echter gelijk.
Wie kan mij verder helpen......
10 jaar
Heb je de zekeringen in je koffer ruimte ook al gecontroleerd? Hou rekening met het in rust gaan van de modules. Dit kan best even duren.
Ik denk zelf dat er een slot blijft hangen.
Je hebt het alarm uitgebouwd en ook software matig? Ik weet niet of dit van invloed is,
maar het zou kunnen.
Waar zijn de zekeringen van?
Dag Highway,
Ik heb de zekeringen in de koffer ook gecontroleerd. Heb alleen niet heel lang gewacht of zo....hoe lang duurt het voordat alles in rust komt?
kan ik dat ook op andere wijze controleren, of er een slot blijft hangen?
Het alarm is niet softwarematig uitgezet, ik heb gisteravond de module uitgebouwd, die zat in de rechter wielkast gebouwd.
De zekeringen naast het stuur, met nummer 28 en 32 zijn voor:
# 28 "roof lamps, courtesy lamps, UEM garage door opener".
# 32 "central electronic module:-ECPS-courtesy lamps-glove box lamp".
Ben erg benieuwd naar de bevindingen.........
10 jaar
wat terug komt is courtesy lamps-glove box lamp en roof lamps. Ik heb geen idee wat ze bedoelen met courtesy lampen. Als je het vertaald is het hoffelijkheid. Ik denk zelf alleen de handschoenkastje en kofferverlichting.
32 centrale electronic module dan zal zeker de spanning dalen. Dit is een van de modules die in rust moet komen. Hoe lang dit duurt? Ik heb geen idee dat is een ampere meter opzetten en wachten. Je kunt beginnen met de lampjes los te nemen van het interieur verlichting, handschoen en koffer.
Is er onlangs iets ingebouwd of veranderd. Onderbreek de carkit en Radio als deze niet origineel is.
laat de accu eens testen. Kan ook goed defect zijn. Onlangs gehad auto starten niet na een paar dagen stil staan. Tijdens opladen liep het accuwater via het slangetje op de grond. Accu was bij test goed na montage was een gedeelte gewoon warm.
courtesy verlichting , zijn je lampjes aan de binnenkant van de deur , gaan aan als de deur open gaat.
[quote=Highway]laat de accu eens testen. Kan ook goed defect zijn. Onlangs gehad auto starten niet na een paar dagen stil staan. Tijdens opladen liep het accuwater via het slangetje op de grond. Accu was bij test goed na montage was een gedeelte gewoon warm.[/quote]
deze auto heeft een LEKSTROOM heeft niets met accu te maken
[quote=kaleido 1]courtesy verlichting , zijn je lampjes aan de binnenkant van de deur , gaan aan als de deur open gaat.[/quote]
Dit heeft een S60 niet.
[quote=jan5047][quote=Highway]laat de accu eens testen. Kan ook goed defect zijn. Onlangs gehad auto starten niet na een paar dagen stil staan. Tijdens opladen liep het accuwater via het slangetje op de grond. Accu was bij test goed na montage was een gedeelte gewoon warm.[/quote]
deze auto heeft een LEKSTROOM heeft niets met accu te maken[/quote]
Mee eens Jan, maar hij heeft de lekstroom misschien nog niet gemeten als alle modules in rust zijn. Bij de start van de topic zegt hij: Accu leeg maar 7.2 V. Wie weet wordt hier iets over het hoofd gezien. Een twijfelachtige accu bijvoorbeeld.
Jan je hoeft niet meteen te schreeuwen.
Hallo iedereen,
Ik ben misschien iets verder, al zegt het mij niks....
Vandaag auto voor APK gebracht, goed gekeurd zonder reparaties!!
Gelijk laten uitlezen....
Foutcode:
E0003 module configuratie defect
Kan dit te maken hebben met mijn probleem van 8 ampère lekstroom???
Wat kan ik hier aan doen??
Groet Christiaan
10 jaar
Welke module? De auto zit vol met modules.
Ik weet niet of je al verder bent, maar welke radio zit er in? Als het een HU1205 is (navigatieradio) zit daar wellicht je probleem. Veel van dit type radio's gaan na een tijd defect (ook iets met een diode) en dan trekt ie constant stroom... Koppel hem eens los en zie dan wat er gebeurt.
10 jaar
Heb je geen lekstroom via je lpg installatie?.
Geen draden ergens aan massa?.
Lpg installatie ook uit bij contact uit?.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar