Hallo allemaal, kan iemand mij svp vertellen hoe in godsnaam je de koppelingsclinder inclusief voetpedaal kunt terugplaatsen. Ik krijg het met geen mogelijk teruggeplaatst. Betreft een s40 2.0d uit 2005. Alvast mijn hele grote dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kun je een foto plaatsen? Ik heb het vaak genoeg gedaan, maar weet het niet meer. Ik heb het rond de bouwjaar van jou auto gedaan.
Kan nu helaas geen foto plaatsen. Sorry.
Als ik de clinder in het pedaalframe vastzet dan past het geheel onmogelijk in de ruimte onder het stuur. Als ik de clinder en pedaal afzonderlijk wil plaatsen, lukt dat ook niet. Ben uren beziggeweest.
7 jaar
Uiteindelijk toch gelukt.
Een paar tips. Er zit een boutje helemaal linksboven in de hoek. Hier kom je met geen enkele mogelijkheid bij. Misschien de specialisten met een hulpmiddel ofzo wel maar anders vrij onmogelijk. Wat ik gedaan heb is, ter hoogte ervan een klein luikje in de dashbord gemaakt met een bijteltje. Zo kon ik makkelijk een lange ratel erin steken.
Als je de binnenbekleding in een reepvorm snijdt en omvouwt, dan heb je een centimeter of 3 extra ruimte om de cilinder erin te plaatsen. Plaats clinder en metalen frame los van elkaar.
Nu heb ik een volgend probleem. In de 5e versnelling slipt de koppeling. De auto maakt meer toeren dan dat hij trekt. Is mijn koppeling versleten of is er iets anders aan de hand?? Heb ik soms tijdens het ontluchten de drukgroep stukgemaakt door het veelvuldig intrappen van de koppeling?
Koppeling zit er 150k in (origineel Volvo). Lijkt me op zich niet bijster veel omdat ik normaliter 3 ton of meer met een koppeling doe.
Bedankt alvast.
7 jaar
Of kan het zijn dat er nog lucht in de koppeling zit? Hij schakelt niet optimaal, dat wel.
7 jaar
Lucht in het systeem doet de koppeling niet slippen. Koppeling vet / bevuild geraakt of koppeling is aan vervanging toe...
Gr. paul
Vrije slag is voldoende ? hydraulisch is vaak zelfstellend , dus vrije slag zou goed moeten zijn , de drukstift is niet afstelbaar ?
Voor het vervangen was de klacht er niet ?
Ik baal wel erg, je kunt niets van buitenaf zien. De hele bak moet eraf :-(
Vrije slag is goed. Hij pak op driekwart als je de pedaal op laat komen. Volgens mij is er niets afstelbaars aan de hoofdcilinder helaas. Cilinder was identiek aan de oude. Voor het vervangen was de klacht er niet. Ik heb er iets van 400km probleemloos mee gereden met de nieuwe cilinder erop.
In de versnellingen 1-2-3-4 trekt hij heel goed en slipt hij niet door. Vreemd.
7 jaar
Zou er remvloeistof tussen de plaat en drukgroep zijn gelekt?? Ik heb lang zitten ontluchten en heb hierbij veel remvloeistof moeten verspillen.
7 jaar
Waar is de remvloeistof dan verspild ? is dit opgevangen in een potje of zomaar weggevloeid ?
Dit laatste is dan wel een risico die je neemt..
Gr. paul
Hallo Paul,
Sorry voor deze erg late reactie. De koppeling is inmiddels vervangen. Er bleek niets te zijn gemorst gelukkig. De plaat was gewoon op. Kennelijk heb ik deze destijds een aantal keren flink laten slippen. Vandaar dat het nogal snel versleten was.
Groetjes
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar