Vorige week moest ik uitwijken voor een scooter en knalde met mijn linkervoorwiel tegen een verhoogde stoeprand. Ik reed niet echt hard, gok tegen de 30 km. Mijn band was nagenoeg gelijk lek en de velg iets beschadigd. De man van de ANWB heeft gekeken en zag met het blote oog verder geen beschadigingen.
Nu heb ik het gevoel dat, wanneer ik krachtig moet remmen boven de 100 km mijn stuur begint te trillen. Het lijkt ook dat ik nu alles beter voel (trillen) aan mijn voetpedalen, met remmen bijvoorbeeld of een hobbelige weg neem. Ook heb ik het idee dat hij soms wat "dweilt" als ik wat scherper door de bocht ga. Iemand had het over mogelijk een kromme spoorstang. Zou dat kunnen en zijn dit de kenmerken die erbij horen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Edward vraag bij je garage of je even op de brug mag om te kijken . Moet kunnen. Dat er wat krom is lijkt mogelijk. Succes
ik denk dat je velg krom is.
Ben toch even bij de garage geweest. Bleek niets aan de hand te zijn mbt spoorstang of wat dan ook. Het trillen heeft te maken met de remschijven zegt men, maar staat los van het voorval. Heb ik nu alleen nog last van met krachtig remmen boven een bepaalde snelheid. Is het volgende project vrees ik, maar goed.
In ieder geval zou ik zeggen: altijd even laten controleren na zo'n voorval. De controle is zo gedaan en kan je een hoop ellende en stress schelen.
Bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Edward die schijven of de werking er van kan je controleren op een rollenbank!!! Vaak krijgen de schijven de schuld maar ook de voorste ophangpunt van de onderste draagarm is vaak de oorzaak. Vaak zie je ook dat de vervanger veel steviger is uitgevoerd. Groeten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar