close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Lage accuspanning

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Onlangs accu vervangen en na enkele weken geeft mijn boord computer melding van lage accu spanning.

Geplaatst door

ToontjeV (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Accu (laten) monteren van MINSTENS 600 a 700 ampere !!!

De standaard accu van 520 ampere is amper sterk genoeg, als je dan je conact 15 min. aanzet krijg je al die melding !

Of zit er toevallig een verbruiker in ?? (telefoon oid ??)

Even nav van de reactie van de Volvo Specialist:

Ik neem aan dat dit het geval is wanneer je het contact in stand 2 zet waarbij de verlichting ook gaat branden. Dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

In stand I (acc stand) ga ik ervan uit dat deze tijd een stuk langer zal zijn. Bij welke spanningswaarde van de accu komt deze melding eigenlijk?

Maar het verhaal wat ToontjeV schrijft heeft volgens mij niet te maken met de vervangen accu maar een probleem met de dynamo. Je moet eigenlijk de accuspanning meten wannneer de auto draait. De accu spanning zou dan ergens moeten liggen tussen de 13.2 en 13.8V(olt).

Een accu bestaat uit 6 cellen van elk 2V. Om een cel te kunnen laden moet er een minimale spanning van 2.2V aangeboden worden. Dus de dynamo moet minimaal 6x2.2 = 13.2 V afgeven voor het goed opladen van de accu.

Je kan wel een zwaardere accu monteren maar als de dynamo niet goed werkt zal deze accu ook leegraken. Een zwaardere accu zal met dezelfde dynamo ook een langere oplaadtijd hebben.

Roger_Rabbit 0

17 jaar

[quote=Roger_Rabbit]Een zwaardere accu zal met dezelfde dynamo ook een langere oplaadtijd hebben.[/quote]
Maar vooral een langere ONTLAAD tijd !!!!

[quote=Volvo-Specialist]Maar vooral een langere ONTLAAD tijd !!!![/quote]
Klopt, ook een langere ontlaadtijd. Maar daarvoor zul je de accu eerst op moeten kunnen laden.

Een dynamo en accu is altijd op elkaar afgestemd.

Het probleem van ToontjeV is niet opgelost door een grotere accu. Hij zal moeten meten of de accu wel opgeladen wordt. Want hoe groot de accu ook is, als deze niet wordt opgeladen zal deze ook leegraken.

Roger_Rabbit 0

17 jaar

[quote=Roger_Rabbit]Een dynamo en accu is altijd op elkaar afgestemd.

Het probleem van ToontjeV is niet opgelost door een grotere accu. Hij zal moeten meten of de accu wel opgeladen wordt. Want hoe groot de accu ook is, als deze niet wordt opgeladen zal deze ook leegraken.[/quote]
Ik neem aan dat ze het bijladen hebben gecontroleerd toen ze de accu hebben vernieuwd !!

Die dynamo kan het wel hebben, tegenwoordig zijn die allemaal 100 tot 150 ampere !! (en gaan BIJNA nooit kapot)

De stroomverbruikers controleren is bij een auto van tegenwoordig niet zo gemakkelijk, het kan tot 20 minuten duren voordat alle systemen tot rust zijn gekomen en geen stroom meer gebruiken (maximum stroomafname 0.03 A)

Ton,
kijk eens bij deze link:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?...

ziepej 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.