Hoi,
Ik heb een V 70 2001 met een vialle installatie, nu blijft het lamda lampje branden.
Ik heb de Luchtmassameter vervangen door een andere, het is 2 week goed geweest en ging toen weer aan.
Het probleem begon toen de tussendemper defect was en daar na is het niet weeer opgelost.
De garage zegt dat de kleppen gesteld moeten worden dat het daar aan ligt, maar volgens mij gaat je lampje dan niet branden.
Wie weet hier iets mee. motor loopt verder goed, houd heel af en toe iets in.
GRoet,
Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zijn de foutcodes dan? Kans dat de kleppen gesteld moeten worden is wel aanwezig.
Beste Moderator,
Er zijn er al verschillende geweest, inspuiting niet goed is 1 en vonk niet goed is er 1 als je hem reset dan doe hij het even goed en gaat hij ook weer aan na een tijdje, of hij gaat vanzelf uit en weer aan.
Maar het probleem is onstaan toen de tussen demper defect ging het lampje ging toen branden en gaf hij de foute code valse lucht.
daarna heb ik de lmm vervangen door een andere (geen nieuwe) het is daarna 2 week goed geweest en het werd vochtiger en hij ging weer aan.
Ik heb geen problemen met starten of draaien dat is allemaal wel goed.
Gr,
Richard
16 jaar
Foutcode inspuiting en vonk niet goed kan door klepspeling komen en of het onderbreekrelay van de LPG installatie. bobines willen wel eens stuk gaan. Ik zou die een wisselen dus zet 1 op 3 weet je in iedergeval of het aan de bobine ligt. Vacuumlek is ook goed mogelijk spruitstukpakking of ergens een vacuumslangetje.
Hallo Mod,
Mijn standaard garage vind het vreemd dat het aan klepspeling zou liggen, omdat hij volgens hem geen management lampje zou moeten geven.
Maar het lijkt mij dat je meer problemen moet hebben dan alleen het lampje aan, en aangezien het fout ging toen de tussendemper defect ging, denk ik zelf aan de lamda sode zelf... dit wil volgen mijn unigarage wel dit soort problemen geven. maar misschien ook het gasklephuis, dit is een kwaaltje bij dit type en jaar Volvo....
Hij belt vandaag naar Volvo om info te vragen.......
Heeft dit type geen hydrolische kleppen meer? 850 wel ........
GRoet,
Richard
16 jaar
lampje kan aangaan door te strakke klepspeling. Heb er zo geen foutcode bij maar zal dan iets met mengsel zijn. Valse lucht zal ik niet direct uit sluiten. Nee, het is geen hydralische stoters. Gasklep is mogelijk al heb je dan meestal andere problemen dan een lampje branden.
Valse lucht is na mijn idee een pakking of vacuumslangetje. Ik kan geen link leggen met je demper en de lambda sensor zie ik ook.
De auto heeft net 180000 gelopen en daarvan heb ik er 30000 ingereden, het probleem het lampje ging aan ik had toen een lekke tussendemper, vandaar de lamda....
De dealer zei toen de lmm, deze heb ik vervangen door een gebruikte.. (misschien niet zo handig want misschien is deze ook defect.. na vervangen deed hij het 2 week goed zonder lampje. deze ging toen aan en ben ik bij een volvo specialist geweest deze vertelde dat het aan de lamda kan liggen of aan klepspeling.... maar met 180000 vind ik dit snel... dus de lamda... de auto rijd ook gewoon normaal zonder problemen....
ik vind dit een lastige situatie omdat het kleppen stelln volgens de volvo specialist tussen de 500 en de 800 zou gaan kosten... en als het dan niet opgelost is?
Groet,
Richard
16 jaar
Tja, het is en blijft lastig. Het is wel zo dat bij alle storingen eerst naar de basis gekeken moet worden.
Vooral op LPG kan klepspeling wel eens veranderen maar of het dan opgelost is weet je niet.
Ik heb ooit mee gemaakt dat er dagen aan een auto gesleuteld was en nog de storing er in.
Ik had al gevraagd hoe het met de bougies en kabels stond. Bleek later de bougies versleten te zijn.
Inderdaad de kleppen stellen van deze motoren is geen grapje. In jou geval zitten er nog inspectie gaatjes an kunnen ze het meten maar ook dat is een karwei van minimaal 2 uur. Volvo ondersteunt geen lpg vandaar dat het zo lastig is ook mede omdat volvo een Bi-feul op de markt heeft.
er is ook een nieuwe software voor je gasklephuis (etm)en tevens direct voor je motorregelapparaat (ecm)
als de oude software er nog in zit kunnen er ook diverse foutcodes in je geheugen blijven staan. wil niet zeggen dat dit helpt maar kan je sowieso proberen. tevens heeft deze motor ook een map sensor die zit bij je radiateur geschroefd en er loopt een slang naar je inlaatspruitstuk deze controleren op scheuren en of dat deze niet dicht zit.
Beste Moderator en Herman,
Ik heb vrijdag een afspraak bij een Volvo specialist hier in de buurt, ik zal de oplossingen voorleggen, en ik zal jullie laten weten wat de uitkomst is.
Groet,
Richard
16 jaar
Beste Herman,
Ik heb de auto gekocht in Druten en is altijd in onderhoud geweest bij jullie, kunnen we via de email in contact komen voor wat historie gegevens?
Groet,
Richard
16 jaar
ja is goed maar dan moet ik wel het kenteken hebben om historie op te zoeken.
gr. herman
Herman,
Ik heb je gemaild op je mail account.
Groet en alvast bedankt,
Richard
16 jaar
Oeps
Hallo Moderator en Herman,
De auto is naar de volvo specialist geweest en die heeft niets kunnen vinden aan de kleppen, er was eeen goede waarde gemeten bij de kleppen en dus hoefde ze niet gesteld te worden.
Wel hebben ze wat bij de bobine kabels gedaan waardoor de storing eruit ging en tot vandaag er nog steeds uit is. Dit heb ik al eerder me gemaakt. dus nu maar af wachten de auto loopt verder goed en was al van de nieuwste software voorzien.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen..
GRoet,
RIchard
ps hebben jullie ervaring met het achteraf inbouwen van Xenon, het gaat om een kit van Pilot rond de 200 zou dit een vlek worden waar ik mensen mee verblind?
Groet
16 jaar
De oplossing was de kabels van de bobine veranderen/vervangen. probleem heeft zich niet meer voor gedaan.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar