close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S70: lege accu

Bouwjaar: 1997

Regelmatig komt het voor als de auto enige dagen heeft stilgestaan dat de accu bijna leeg is en de auto niet meer start. De auto is hiervoor al diverse keren in de garage geweest. De dynamo laad goed. Stuurapparaat elektrische stoelverstelling met geheugen is al vervangen, de accu is vervangen en toch na enkele dagen zover leeg dat er niet meer gestart kan worden. Bedrading bij garage doorgemeten. Als ik de minpool losmaak kan ik de auto rustig twee weken laten staan. Zodra ik de minpool weer vastmaakt start de auto direct. Wat kan dit zijn??

Geplaatst door

Peter Weststrate (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vrijwel zeker Lekstroom , als je de minpool losmaakt is er geen
probleem , elke groep door (laten) meten om uit te vinden in
welk circuit de storing zit.

suc6 Tinus

Tinus11474 0

18 jaar

Hallo,
Uiteindelijk is elke groep doorgemeten. De afgenomen stroom is steeds 180 mA. Dit lijkt me normaal.

Peter

Zit er een audio installatie in, die ook bij uitzetten van het contact stroom blijft afnemen.
Ik had n.l. hetzelfde probleem bij een S90 ( alarm constant onder stroom, navigatiesysteem ook constant stroomafname en de audioinstallatie nam ook bij contact uit stroom af.De geluidsinstallatie zorgde er uiteindelijk voor,dat de accu na 3 dagen geen startvermogen meer had.
Voor de geluidsinstallatie is een voorziening getroffen, dat ook nu bij contact uit er geen stroomafname meer is.
Het probleem is over.

Hommerson 0

18 jaar

De audio installatie en ook het alarm is gecontroleerd. Geen storingen aangetroffen.
Hoeveel mag de stroomafname zijn als de auto afgesloten en geparkeerd staat.
Alvast hartelijk bedankt voor de reakties.

Max. 0.03 tot 0.06 Amp

Volvo-specialist, bedankt voor je antwoord. Het probleem is nog steeds aanwezig. Ik ben zelf aan het meten gegaan en ben erachter dat als de hoofdzekering nr. 7 verwijderd wordt, de stroomafname geruduceerd is tot normale waarde. De hoofdzekering schijn een groep zekeringen in de zekeringkast te beveiligen. Het probleem moet dus in die groep zitten. Welke groep zekeringen zijn dat. Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt.

peter

je kan het beste gewoon je multiemeter tussen je - of + pool zetten,wel op ampere en dan één voor één de zekeringen eruit halen,valt het amperage weg of word het een stuk minder,dan weet je waar het probleem zich bevind!en kun je daarin verder zoeken!

is lijkt mij de makkelijkste oplossing.

succes

stefan84 0

18 jaar

Stefan, tussen + en - meet je spanning, geen stroom.Als je stroom wilt meten doe je de multimeter tussen de pluspool en de pluskabel, Wel op letten dat de meter de eventuele amperage aan kan anders verkleurd de meter zo.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Beste Mensen,
Hartelijk bedankt voor jullie reakties.
Ik ben zelf aan het meten gegaan. Heb een multimeter tussen de pluspool en de pluskabel gezet. Ik kreeg steeds de aanduiding van 180 mA. Bij het uitnemen van iedere zekering uit de grote zekeringkast bleef de meter 180 mA aangeven. Als ik de hoofdzekering verwijder, zoals ik al aangaf nr 7, dan valt de stroom terug tot 20 mA. Bij het uithalen van de andere hoofdzekeringen blijft de meter onveranderd 180 mA aangeven. De stroomafname moet dus in de groepen zitten die door hoofdzekering nr 7 beveiligd worden. Ik weet dat dit een aantal zekeringen betreft uit de grote zekeringkast, maar welke??
Alvast bedankt voor de reakties.

Peter, 180 mA is nou ook de hele wereld niet is nog geen 0,2 A misschien het geheugen van de radio?

j.romijn 0
badge

18 jaar

@ John

sorry voor de verwarde uitleg maar jij hebt het goed gecorrigeerd!dat bedoelde ik n.l. ook maar schreef het verkeerd

stefan84 0

18 jaar

verdenk alles wat niet origineel is

nico 0
badge

18 jaar

Wat wel eens voorkomt is dat een deurslot blijft hangen. De auto is op slot maar de binnenverlichting blijft dan branden als je dit merkt moet je eens tegen de deur aan slaan en kijken bij welke deur de binnenverlichting uit gaat. Dan dat slot vervangen.

volvoxc90 0
badge

18 jaar

Peter, wat ik heb gehad maar dan met een ford sierra is dat de kofferbakverlichting-schakelaar kapot was...

dus de kofferbak verlichting bleef branden en daardoor loopt dus idd binnen 2 dagen je accu leeg, zo'n klein (/jdsnjbdskj@!!!) lampje dus...
gewoon even de achterbank klappen en dan de deur op slot doen en kijken of je een lampje ziet branden. ik heb er 3 maanden over gedaan om dit probleem te vinden!! misschien is het wel heel iets anders maar hier kun je iig ook even naar kijken ;) als dit lapmje dus blijft branden gewoon het lampje eruit halen (zovaak gebruik je dat licht achterin toch niet) of een nieuwe schakelaar kopen, weet niet hoeveel dit kost.

gr gerard

Geer3469 0

18 jaar

zekering 7 is van de audio groep,dus de radio,heb je er een versterker in zitten?
180ma is niet zo veel,maar bij een toch wat mindere acuu gaat het snel,ik zou de accu toch eens goed laten testen of vervangen,hij kan ook uit zichzelf terug lopen als hij niet echt fris meer is,
Hoe oud is de accu?

Ramon9285 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.