👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ben in het bezit van een volvo 164E bouwjaar 1973 die enkel op LPG rijdt. Het is een hobby auto die ik samen met mijn broer opknap.
De auto rijdt en start goed, maar de problemen beginnen als er ca. 30min (40km) gereden is. Als je vervolgens het gas loslaat blijft de motor slecht stationair draaien (snelweg of bij goed doorrijden merk je het niet).
Als de motor vervolgens afslaat of je zet hem uit dan krijg je hem niet meer aan. De accu al vaak leeg gestard maar werkt echt niet.
De volgende dag (als hij goed is afgekoeld) in één keer starten!!! en loopt perfect maar na een een half uurtje het probleem.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt,
Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Paul hoe oud is die installatie ? Verstandig is om de motor af te stellen als deze door en door warm is. CO controle warm en koud om het verschil te zien en zo een gemiddelde te nemen. Ook komt het voor dat de verdamper door loopt ondanks dat het contact uit staat.. Dat doorlopen hoor je zo met de motorkap open. Op de verdamper zit een afslag maar in het huis zit nog voor liters gas. Succes.
Hallo en bedankt voor de snelle reactie,
Als het goed is is de gas installatie van 1995 en ik heb het gas twee maanden terug laten afstellen en meten alleen met warme motor laten afstellen hij liep stationair erg mooi en met voet op de rem in z'n drive keurig stil.
De gas verdamper laats vervangen omdat de andere door loopte. Nogmaals de auto als hij koud is kan ik zo'n 30 min rijden zonder enige hapering in motor maar dan gaat hij moeilijk lopen horten en stoten slaat bijna af en als ik de warme motor uit zet krijg ik hem de volgende dag pas weer startent zonder enig probleem weer perfect lopen en starten na 30 min rijden begint het weer.
gr, Paul
12 jaar
Contactpunten ontsteking? Zijn de contactvlakken nog blank en niet blauw/zwart van de defecte condensator. Ook een bobine met een te lage primaire weerstand kan dit veroorzaken. Verder kan een bevroren verdamper de oorzaak zijn . Er zit toch wel een termostaat in het koelsysteem??? Bevriezen is te zien aan de aanslag op de verdamper. Zoek die stationair afstelschroef op en stel die zo af dat de motor zo snel mogelijk draait. Idiale verdamper temp. +65 gr.C Hoe heter des te meer olieafscheiding in de verdamper. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar