Ik heb al een tijd lang een flink probleem met mijn Volvo 164E 1970.
Ik kom er écht niet meer uit..
Hieronder een uitgebreide omschrijving:
De wagen loopt prima. Wanneer de motor op temperatuur is, houdt hij ontzettend in, stottert na elke bocht en lijkt te verzuipen/verstikken. Soms slaat hij helemaal af.
Als ik de motor dan uit zet (loopt de temperatuur nog wat op omdat er niet gekoeld wordt) en daarna weer start, loopt hij weer een paar minuten prima... Het lijkt dus temperatuur OF ''rijtijd'' afhankelijk. Heel vreemd.
Wat is er ondertussen al gedaan:
Nieuwe bougies
Nieuwe bougiekabels (én doorgemeten)
Nieuwe bobinekabel
Verdelerkap/contactpunten
Andere condensator
Vacuüm ontstekingsvervroeger gecontroleerd
Injector pakkingen vervangen
Alle stekkers op sensoren schoongemaakt/vervangen
Temperatuursensor op het blok nieuw
Alle pakkingen vervangen (sensoren, koude start injector)
Koud start injector schoongemaakt
Benzineleidingen verlegd naar koelere plaats
Extra ontluchting op de tank
Benzinedrukregelaar versteld met warme en koude motor
Controle op valse lucht zuigen
[url=https://postimg.org/image/ne57xxuk1/][img]https://s32.postimg.org/ne57xxuk1/DSC_18...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hang hem eens aan de 4 gassentester. Loopt hij te rijk of te arm? Welk systeem zit hier in ? Kjet of d-jet?
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Kleppen gesteld?
Nokkenas versleten? berucht probleem bij b20/b30 motoren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar