Volvo 164: volvo 164E startprobleem warme motor

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Motorcode: B 30E

Ben in bezit van volvo 164E uit 1973. Heb probleem met starten wanneer motor warm is en even gestaan heeft. Moet dan met ingetrapt gaspedaal starten en het lijkt wel of aantal pitten even niet meedraait. Vapour lock (?) lijkt me onwaarschijnlijk bij een benzine injectie. Ook stationair wil de motor dan even niet blijven draaien. Moet dan gas ingetrapt houden (ong.30 sec) voordat motor weer goed loopt. Wel loopt motor stationair iets onregelmatig bij CO2 van ong 2%. Koude start is goed en eenmaal rijden in deze bolide is een genot en gaat zonder horten of stoten. Probleem is dus het starten met warme motor, bv na tanken. Wanneer je uurtje wacht is er ook geen probleem. Auto heeft jaren niet gereden voordat ik er mee begonnen ben. Cilinderkop is gereviseerd en veel is vernieuwd, ontstekingssysteem; bougies met kabels verdelerkap rotor, bobine, condensator en punten. Deze staan afgesteld met contacthoekmeter 40 gr. Ontsteking op 10 gr v B.D.P. Er zijn 6 nieuwe injectoren en nieuwe drukregulator gemonteerd en de benzinedruk is 2,1 bar.
Heb ook contactpunten wel eens iets verder open gezet op ong 32 graden contacthoek maar dit geeft nauwelijks verbetering. Ook zit er geen speling op ontstekingsas. Ik tank super plus of V-power.
Iemand nog waardevolle tips voor mij?

Nico Dontje

nicambu

Geplaatst door nicambu (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 164? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ruud10657 (0) PRO, 12 jaar geleden

Een B30E meet bij mijn weten de watertempratuur en de ingaande lucht temp. Heb je deze sensors al ohms door gemeten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 164 of stel zelf een nieuwe vraag.