Hoi,
Ik heb laatst een v40 (fase 3) uit 2003 gekocht.
Onlangs heb ik ander werk gekregen en rij nu veel meer kilometers
Ik overweeg om G3 in te laten bouwen. Wat kosten betreft kan ik zelf wel het rekensommetje maken.
Ik maak me meer zorgen over of het technisch wel verstandig is.
De 1.8 motor heeft een normale kop en ongeveer 150.000 km gelopen.
Is het verstandig om met die kilometerstand nog gas in te bouwen?
graag reactie
gr
Hans de Boer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
persoonlijk zal ik het niet doen
ik weet van een volvo v70 2.5
waar bij 100.000 lpg is ingebouwd
echter bij 180.000 kon een compleet koprevisie ertegen aan
probleem was dat de kleppen niet goed gekoeld werd hierdoor waren ze niet echt oververhit
maar wel ontstelt
nieuwe kleppen en nieuwe klepstotters met koppakking en rest bij liep hij weer perfect
het grote probleem is dat de motoren niet gemaakt zijn voor lpg
er zijn motoren waar dit zonder probleem gaat
maar bij sommige is het een probleem dit omdat de motor niet gekoelt wordt cq gesmeerd wordt
dit omdat benzine vloeibaar is maar nu niet meer stroomt
denk dat een lpg installeteur boven de 120.000km ook afraad ivm hoge km stand
De kilometerstand hoeft geen probleem te zijn. Het gaat meer om de huidige conditie van de motor. De 2.5 motoren van Volvo staan erom bekend dat ze heel goed lpg kunnen verdragen mits voorzien van hydraulische klepstoters. Weet niet of de 1.8 hiermee uitgerust is. Eventueel kan flash lube geinstalleerd worden als lpg ingebouwd wordt om extra smering te leveren. Ik zou mijn oor te luisteren leggen bij een goede installateur. Mesman in Son is er een van...
14 jaar
hallo ik zou het zelf niet doen bij deze km stand maar wat mij verbaast is dat trucker0werner zegt dat geen enkele van deze motoren geschikt is voor gas ik rijd zelf een v 40 uit 2001 op gas aleen is het een bifeul standaard vanaf de fabriek op gas deze auto heeft deze maand 3 ton gelopen en krygt nu een grote beurt en geen centje pijn loop als een zonnetje wat ik je kan aanraden verkoop je v 40 en zoek een bifeul die word van volvo standaard vanf de fabriek op gas gezet als je volco zou willen blijven ryden met vr gr henrico
14 jaar
met geen enkel motor bedoel ik de wat oudere motoren
bifuel motoren kunnen er wel tegen ivm de kop er voor gemaakt is
in deze betreffende motor van topic starter zou ik het niet doen omdat hij niet gemaakt is er voor
grote verschil is volgens mij de kleppen die beter hun hitte kwijt kunnen
en hun werk goed doen zonder veel smering
en haenzel
flash lube systeem zou dan inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn om zonder veel problemen toch te doen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar