close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Slaat niet meer aan, geen brandstof

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Deze Volvo is binnengekomen met de oprijwagen en heeft geen benzinedruk meer.

De pomp werkt gewoon. Als ik de uitgang van het brandstoffilter(naar motor) onder de tank los koppel komt er een normale druk uit van brandstof. Zodra ik de benzine aansluiting op de motor loskoppel komt er geen brandstof meer uit. Het lijkt erop dat het brandstof via de retour na het filter terug de tank wordt ingepompt? Als ik de leiding volg vanaf het filter zie ik een T splitsing, de ene kant gaan naar de tank de andere naar de motor. Kan iemand mij vertellen of hier het probleem in kan zitten en of daar een of ander klepje inzit die de retour regelt?

Heeft iemand dit ooit weleens gehad of weet iemand wat de oplossing is? Het lijkt erop dat ik het T stuk moet vernieuwen?

Alvast bedankt.

Groeten Rudy

Geplaatst door

Toyota11662 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nog niet gezien
maar dacht dat er een brandstofgallerij hebt
deze moet op 2.5bar tot 3bar druk zitten
er zit een regelaar op
deze zorgt ervoor dat de druk op de gallerij ten alle tijden 2.5bar meer is dan de inlaat druk
inlaat druk is stationair 300mbar en op toeren 800mbar ongeveer
dus dan loopt de druk ook 500mbar omhoog (meestal van 2.5 naar 3bar maar van 3 naar 3.5bar is ook mogelijk)
meet de druk op de gallerij en

Probleem is dat er geen druk op de gallerij staat, want er komt geen brandstof aan.. Er is wel en druk na het brandstoffilter maar daarna verdwijnt dat ineens, vandaar mijn vraag over die T splitsing

Toyota11662 0
badge

14 jaar

helaas heb ik ze al een tijdje niet gehad dus t-splitsing komt ook niet zo snel naar voren
als er een verstopping in de leiding zit komt de druk ook niet verder
heb je al gekeken waar de leidingen van de t-splitsing naar toe gaan
en heb je druk al gemeten na de splitsing
denk dat het slimste is om op verschillende plekken druk te meten
want de pomp kan bijwijze inwendig lekken zodat er wel vloeistof kan laten stromen
maar moet er druk geleverd worden dan lekt pomp misschien inwendig

dus als je druk kunt meten is dit het slimste om eerst te doen
een mogelijkheid is om vinger op de leiding te zetten en pomp aan zetten
als je zonder probleem tegenhoud is mijn verhaal boven van kracht
wordt je kompleet onder gespoten omdat je vinger niet goed genoeg op hebt zitten (idee dat er meer dan 3 bar op staat) dan zal pomp wel goed zijn

Ik kan op de ondereel catalogus nergens een t-stuk vinden.

rensk001 0
badge

14 jaar

Dit is het T stuk



http://yfrog.com/2ttstukj

Toyota11662 0
badge

14 jaar

Dat wordt een complete retourleiding. Onderdeelnummer 30620510.

rensk001 0
badge

14 jaar

[quote=rensk001]Dat wordt een complete retourleiding. Onderdeelnummer 30620510.[/quote]
Maar hoe werkt dat precies met dat T stuk? Deze zit op de aansluiting na het brandstoffilter, dan gaat er een de kant van de motor op en de ander kant gaat weer naar de brandstofpomp? Het lijkt erop dat dit tstuk alleen nog maar de retour doorlaat in plaats van naar de motor?

Toyota11662 0
badge

14 jaar

Probleem zat hem in de klep van de brandstofpomp, waardoor hij de retour niet meer kon afsluiten. Hierdoor ging alle brandstof meteen weer de tank in.

Renske001 bedankt voor het onderdeel Nr. Bij de Volvo konden ze het niet vinden en met jou nummer wel.

Toyota11662 0
badge

14 jaar

Graag gedaan. Ik ben niet voor niets partsmanager bij Volvo.

rensk001 0
badge

14 jaar

Ze kwamen met een onderdeel aan en bleek niet hetzelfde als jou nummer, toen kwamen ze erachter dat de jouwe de juiste was en dat scheelde 170 eurie:)

T-stuk bleek niet het probleem te zijn overigens. De klant had een brandstofpomp via de sloop geregeld waar die klep niet zat. veel werk voor niks.

Toyota11662 0
badge

14 jaar

[quote=Toyota11662]Probleem zat hem in de klep van de brandstofpomp, waardoor hij de retour niet meer kon afsluiten. Hierdoor ging alle brandstof meteen weer de tank in.

Renske001 bedankt voor het onderdeel Nr. Bij de Volvo konden ze het niet vinden en met jou nummer wel.[/quote]
Dus de druk vanaf de pomp, zoals Trucker Werner aangaf was er dus niet voldoende....?

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

[quote=Siem Bijman][quote=Toyota11662]Probleem zat hem in de klep van de brandstofpomp, waardoor hij de retour niet meer kon afsluiten. Hierdoor ging alle brandstof meteen weer de tank in.

Renske001 bedankt voor het onderdeel Nr. Bij de Volvo konden ze het niet vinden en met jou nummer wel.[/quote]
Dus de druk vanaf de pomp, zoals Trucker Werner aangaf was er dus niet voldoende....?[/quote]
Nee de druk was goed die de pomp gaf.. Bij het t-stuk die ik op de foto liet zien gaat er een richting de kant van de motor en de andere kant naar de pomp terug(retour) Er zit een klep in de pomp die de retour afsluit.. Als de retourklep dicht staat gaat de brandstof naar de motor(druk opbouw in de leidingen), loopt de druk te hoog op dan opent normaal gesproken de klep in de pomp en zal er een retour(overdruk terug gaan naar de pomp) In dit geval bleef de klep van de retour openstaan met als gevolg dat de druk die de pomp opbouwt direct weer retour gaat en niet naar de motor. Ik hoop dat je het snapt:P

Toyota11662 0
badge

14 jaar

Helemaal duidelijk!

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.