en schakelt hij dan automatisch over op benzine of moet ik toch tijdig lpg tanken.
groetjes,
martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het geen lpi is kan het best.
Als het een lpi is niet doen, is niet best voor de pomp in de tank.
Tegenwoordig sluit een klep de tank af als tie leegraakt.
Dit om schade aan de pomp te voorkomen.
Tenminste bij lpi vialle.
Sluit een klep de tank af als tie leeg is? Ten minste bij Vialle??? Waar heb je die kennis op gedaan? Laat me eens raden..............natuurlijk de Efteling. Maar idd is het advies om bij LPI de tank niet leeg te rijden heel erg juist.
volgens mij is het geen lpi maar een gewone installatie op g3(ben dit n.l. niet tegengekomen op de papieren die erbij zaten)
het is dus een vaille g3 installatie uit december 1999 met een ringtank in de reservewielbak en het vulpunt van de tank zit naast mijn gewone tank vulpunt (achter het klepje) de benzinemeter is ook de gasmeter.
mag deze tank dus worden leeggereden en zit er een beveiliging op tegen leegrijden zodat deze automatisch overschakelt op benzine als ie te leeg is. ik wil namelijk eens bekijken hoeveel km ik daadwerkelijk moet kunnen rijden met deze tank.
ik weet nl niet of dat er een 40 of een 60 liter tank in zit.
de tank wordt gevuld voor 80%. 80% van 40 liter is 32 liter. 80% van 60 liter is 48 liter. nu heb ik onlangs 35,6 liter getankt. de meter stond ver in het rood en het tank lampje brandde.
nu is mijn 2de vraag of dat ik er nu vanuit mag gaan dat er een 60 litertank in zit en dus nog een km of 100 kan rijden of dat het toeval is dat er ruim 35 liter in mijn tank ging.
het gebeurt ook wel dat ik ruim 370 km ermee heb gereden, dat mijn tanklampje brandde en bij het tanken ging er niet meer in dan 32 liter.
martin
19 jaar
Ja de tank kan leeggereden worden, tenminste als je het hebt over een Vialle AMS Autogassysteem. Nee er zit geen beveiliging op die automatisch terugschakelt naar benzine. Als test vul je de tank af en zet de dagteller op nul. Dan gaan rijden totdat de motor echt niet meer trekken wil op gas en daarbij de stand van de dagteller aflezen. Dan de tank weer afvullen en voila het verbruik is te berekenen. Succes
Jij hebt waarschijnlijk wel een LPi systeem, alleen deze zijn zo zuinig te maken dat ze voldoen aan de eisen voor g3. Wannneer je de tank helemaal leeg rijdt loop je het risico dat de pomp in de tank vervangen moet worden.
Jouw tank heeft waarschijnlijk een inhoud van 40 liter, waarbij de begrenser verwijderd is, zodat je hem voor 100% kan vullen in plaats van 80%.
19 jaar
Hakeem,dit verhaal van die pomp is mij vertelt door het vialle inbouwcenter.
Het was niet best om hem helemaal leeg te rijden.
Maar als ik dat zou doen, dan zou een klep de toevoer afsluiten.
als ik hem dan weer zou voltanken duurt het een 30 seconden voordat deze weer open gaat.
Dit heb ik niet zelf verzonnen of er word wat anders mee bedoeld.
19 jaar
Nee ik snap het al. Als je in het buitenland getankt hebt en daarna de tank helemaal leeg gereden hebt, wil de motor daarna niet meer op gas lopen. Doordat in het buitenland met hogere drukken gewerkt wordt dan hier, kan de pomp geen gas in de persleiding krijgen. Je moet dan eerst de persleiding aan het koppelblok losmaken en drukloos maken. Daarna gaat het systeem weer op gas. Maar om lang plezier te hebben van de pomp de tank nooit leegrijden.
ik ga het gewoon eens testen. tank volgieten en normale snelheden rijden totdat de auto op gas begint te stotteren. mocht hij met stotteren gaan beginnen dan schakel ik hem zsm over op benzine. dan weet ik hoeveel km ik kan rijden en weet ik gelijk hoeveel liter erin gaat.
gr,
martin
19 jaar
zonet in de auto gekeken want ik herrinnerde iets van een opnamekaart voor lpg inbouw. hier staat het volgende op.
merk. vaille
typegoedkeuringnummer installatie. viad 1001
type verdamper. F
inhoud lpg tanks. 57 liter
dit is alle info die ik er verder over kan vinden.
maar dan zit ik nog met de volgende vraag 80% van 57 liter is 45.6 liter. (gek genoeg is 80% van 45.6 liter, 36,5 liter??)
45 liter is +/- 420 tot 470 km rijden. een heel verschil met nu, +/- 300 tot 340 km op een tank is toch erg weinig vind ik.
zit er wat fout in de benzine/gasmeter?? hij lijkt het namelijk wel goed te doen.
groet,
martin
19 jaar
hakeem, heb jij enig idee? of zal ik gewoon even de gastank leeg rijden totdat ie begint te stotteren?
groet,
martin
19 jaar
leegrijden kan zonder problemen, als ie gaat stoteren, overschakelen naar benzine.
Laat de tank niet leegstaan, maar ga daarna gelijk tanken,
ik heb slechte evaring met het leeg laten staan van de tank.
19 jaar
ga ik dat doen. ik wil toch wel weten wat er aan liters in gaat.
groet,
martin
19 jaar
gisteren de tank leeggereden dat hij inhoudt als je gas geeft.
met regelmatig overschakelen naar benzine heb ik er nog zo'n 20 km mee gereden. bij het tanken ging er maar 38,32 liter in. naar mijn mening is dit iets te weinig. kan zomer of winter nog uitmaken??
actieradius met volle tank is op zijn hoogst bijna 400km.
groet,
martin
19 jaar
hoe groot is de brutto inhoud van de tank dan ??
want 80% vulling a 38 liter komt neer op een tank van circa 50 liter.
De buitentemperatuur en het vulstation zijn uiteraard ook bepalend voor de vulling, niet elke 80% = per definitie ook werkelijk 80%
19 jaar
volgens de papieren gaat het om een 57 liter tank. 80% van 57 is 45,6 liter. dat is toch rond de 70 km meer op een volla tank gas.
misschien dat er in de winter meer in gaat ondat het volume kleiner is vanwege de kou en dat ze het op die manier berekenen bij nieuwe gastank's
martin
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar