Tijdens nachtelijke ritten zie ik eigenlijk altijd dat als ik mijn gas loslaat mijn lichten beduidend zachter gaan branden. (automaat dus valt terug in stationairstand)
Ik heb even gedacht dat het aan het bekende probleem "gashuisklepsensor" kon liggen, maar de auto is eigenlijk zelde afgeslagen in statonair stand dus kan het dit wel zijn?
Kan een accu met een grote amperage dit probleem ondervangen of gebruikt de auto de accuspanning niet als die rijdt? Of moet ik toch aan een slechte dynamo denken.
Ik heb met koud weer zo nu en dan ook wel wat eletronisch problemen (zoals een DSTC fout) wordt het echter boven de 28 to 30 graden is dit probleem weg (minder stroomverlies als het warm is?)
Iemand een idee?
MVG Jelle
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou de accu en dynamo laten testen
accu een accutest geven
dynamo motor laten lopen en spanning meten
een accu is puur voor het starten. na het starten wordt hij opgeladen door de dynamo
ga je veel meer stroom vragen dan de dynamo kan leveren dan zal de accu ook stroom leveren. echter je spreekt dan over zoveel stroom dat dit zelde voorkomt
de dstc storing kan komen omdat de spanning te laag is geweest
ik denk dat de accu slecht is
het verhaal dat de verlichting zwakker wordt bij lage toerental kan zijn dat de accu zo slecht is dat hij zelf veel stroom verbruikt (zeg maar opladen) echter dit zal ook in warmte om zetten dus zou niet te lang mee wachten om een accutest laten doen
bij 800rpm levert de dynamo ongeveer 50% van ze vermogen bij 1500rpm levert hij pas 100% van ze kunnen
bedankt voor uw reactie. ik ga genoemde stappen laten testen. mocht ik een oplossing hebben laat ik dit hier weten
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar