Volvo S80: Volvo S80 Diesel automaat 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

Ik ben een trotse bezitter van eenVolvo S80 Diesel automaat 2003 ingeruild met een V40T4, Km stand 224600

Ik ontdek bij deze auto dat er speling zit bij het gas loslaten en gas geven.
Kan dit opgelost worden om de automaatbak te updaten of zit de probleem bij de aandrijf assen

wie herkent dit probleem, hoe kan ik dit het beste oplossen?


binnenkort wordt er vervangen:

• motor rubbers

is vervangen: voor draagarm

Als STC uitzet en je rijd met een normale snelheid +/_ 50 / 60
en een je laat de gas los en je geef rustig weer gas dan pak de auto met een klap de snelheid weer op (met een bonk) maar de versnelling reageert wel normaal er zit een speling, ruimte tussen gas geven en reageren

Net alsof de verbinding tussen de automaatbak en de aandrijving (loze ruimte) zit

voor zijn de draagarmen vernieuwd, maar kan het ook aan de achter draagrubbers liggen?

Ik heb de volgende gedachtens hierover

vernieuwen van motorrubbers, controleren van schokbrekers en de aandrijfassen nalaten kijken
en de volgende, weet niet of dat mogelijk is de bak software update uit te laten voeren


op den duur raakt de centjes op natuurlijk dus graag jullie hulp voordat ik al dat gaat doen wat zijn jullie ervaring en bekende klachten van deze auto dat ik de juiste plek kan vinden en de mogelijkheden.

Ik hoop dat het niet aan de bak licht?


Hartelijke dank voor jullie advies en kennis te delen met mijn

Remzi075

Geplaatst door Remzi075 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

kun je de spelling beter omschrijven

edit:
ik weet niet hoef je vaak met een automaat hebt gereden
als je met een automaat rijdt dan zijn de rpm van de motor iets hoger dan de ingaande as in de automaat
dit komt doordat je een koppelomvormer tussen hebt zitten. bij constant snelheid kan er een direct overbrenging tot stand worden gebracht maar daar voel je niks van
doordat je met een koppelomvormer hebt gaat je toeren bij gasgeven 100-200rpm omhoog voordat de motor begint te rijden
dit is normaal
maar de toeren zijn het probleem niet maar de klap wel

wanneer de bovenste motorrubber is vv dan heb je de grooste boosdoener al vv
hiernaast wordt het dan zoeken
beide zijde motorsteun controleren
reactiestang onder bij de automaat controleren of deze samen met de bovenste motorsteun vv moet worden.

anders gaat het echt zoeken worden. als ze de automaat kunnen controleren dan is dan misschien slim
als ze zeggen dat het in de automaat zit dan is er een mogelijkheid om transmissie vloeistof te laten vv en eventueel doorspoelen
pas op het beste is door de volvo toegekende olie te gebruiken echter er gaat maar liegst 11 liter totaal in
je komt dus neer op meer dan 80 euro voor vloeistof alleen
als je gaat doorspoelen is het dus dubbel (dacht dat het zelf hoger lag boven de 120euro maar dat durf ik niet te zeker te zeggen 7 a 10 euro per liter is het zeker)
dit kun je meteen ook met een bak update software proberen

verder wat is de km stand van de wagen
boven de 2 ton heeft een automaat ook al ze einde bereikt maar dit ligt per wagen verschillend en met een nieuwe kleppenhuis wil het vaak ook weer goed komen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.