Mijn volvo s40 1.8 bjr 98 km stand 140000 lpi gasinst., slaat pas aan na +/- 10 seconden starten. Alleen na +/- 1 week constant op benzine rijden start de auto normaal. Een kennis gaf aan dat het probleem veroorzaakt kan worden door de benzine-injectors, die volgens zijn zeggen niet goed tegen de hogere verbrandingstemp. van lpg kunnen.Ze branden in en sluiten vervolgens niet meer helemaal goed af.Aangezien het systeem eerst op benzine start zou het daardoor even kunnen duren voordat er voldoende druk is.(wat een verklaring zou kunnen zijn voor het lange starten). De gas-injectors zouden geen problemen veroorzaken.
Is dit een mogelijke oorzaak? of zijn er nog andere oplossingen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vrij bekend geval moet je injecors testen bekertje water en mag niet vaker een luchtbel komen dan 1 keer per 5 sec.
Wat je moet doen is het volgende,je start de auto en laat de lpi pomp even lopen zodat de instalatie even op druk komt.
dan zet je de auto uit.jou lpi injectors zitten met een klemmentje vast op het inlaatspruitstuk deze haal je los en je laat de lpislangentjes vast zitten.dan dompel je de injectors 1voor1 in een bakje met water.deze mogen dan geen bellen vertonen.degene die dat wel doet moet je vervangen en dan is het opgelost.wat er namelijk gebeurdt is het volgende, de injectors lekken gas waardoor de auto tijdens het starten gas en benzine krijgt waardoor hij moeilijk start er blijft namelijk altijd druk op de lpi leidingen staan.
22 jaar
Hallo, ik werk ook voor Volvo en kan mijn voorganger gelijk geven, LPI-injectoren.
bekende kwaal.
Hallo, ik werk bij Volvo en heb dit probleem regelmatig meegemaakt in onze werkplaats. Als het gaat om een Viale gasinstallatie kunnen zelfs de nieuwe injectors al lekken met dezelfde gevolgen!! (Bijkomend probleempje is dat Vialle faliet is geweest en het claimen een enorm probleem is. Wie daar een oplossing voor weet mag mij dit graag meededelen! Sterkte ermee.
22 jaar
de starttijd mag bij een lpi systeem 5 seconden bedragen, het zijn injectoren en geen afsluiters, er mag best ook bij een nieuwe af een toe een drup lpg uit komen, pas bij een starttijd van meer dan 5 sec. heeft repareren zin, anders jaag je de klant alleen maar extra op kosten, alleen de injectoren vervangen die meer dan een bel per 5 seconden afgeeft.
22 jaar
Probeer dat maar eens aan de klant uit te leggen; ik heb dit de klanten zelfs nog laten lezen, maar accepteren, vergeet het maar. (Soms is het trouwens wel degelijk bijna 10 sec. voor hij aan slaat!!)
22 jaar
Je vertelde dat de auto op benzine wordt gestart. Als je hem wegzet op benzine en dan de volgende keer dus op benzine gaat starten, heeft hij dan dezelfde klacht? Of moet er eerst een hele week op benzine worden gereden alvorens de start wat vlotter gaat? Als dat het geval is kun je misschien een goede brandstof reiniging toepassen.Heeft ons bij een Pontiac Transport bijzonder goed geholpen, maar is wel een heel ander LPG systeem.
dit is een bekend probleem waar ze zelfs bij volvo geen adequate oplossing voor hebben. er zijn al een heleboel oplossingen aangedragen maar die injectoren blijven lekken.ik heb zelf 5 jaar bij volvo gewerkt maar iedere keer bedachten ze iets nieuws, waarbij dan toch weer gezegd werdt dat een starttijd (VOLGAS) tot 8 sec acceptabel was.(letterlijk overgenomen uit service bulletin.
22 jaar
Zeer bekend probleem. Ik zou of de injectoren vernieuwen, of eens proberen om te starten met de gas op de plank, dat helpt vaak een hele hoop.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar