auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: moter start perfect,dan brand abs lamp en nadien niet starten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2401cc

heb volgende probleem,wagen start perfect,na enkel seconden brand het abs lampje en soms valt
toereteller uit.leg je de wagen dan stil start deze niet meer:wacht je ongeveer 1à minuutjes start deze weer
Hoe langer je de motor laat draaien en je legt hem stil danmoet je ook langer wachten om weer te kunnen starten
Ecm reeds getest bij ac tronics

met dank

Geplaatst door

frerini (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat zijn de foutcodes? Niet alleen van motor ecu, ook van de overige stuurapparaten.

met snap on niet uit te lezen,met wow van wurth DD10lin communicatie,REM module achter 2 onbekende fouten
Fout in bestuurdersdeur
mvg

frerini 0
badge

9 jaar

De wurth vindt wel alle modules van de auto? Je zou zoiezo ook een fout in het abs systeem moeten vinden aangezien dat lampje gaat branden.
Geeft de auto ook wat aan op het instrumentenpaneel als deze niet wil starten?
Anders eventueel de auto eens met vida laten uitlezen. Met een launch kan ook, die zijn erg goed op Volvo.
Ik denk dat er een netwerkstoring in de auto zit waardoor de immo er niet af gaat en de auto niet meer wil starten.

uitlezen lukt nauwelijks,als ik de wagen start en metten begin uit te lezen geraakt ik er soms in,probleem is dat na het starten 8sec later de storingen krijg
van abs en toerenteller uit valt en ook niet meer kan uitlezen. als ik de wagen dan stil leg en ongeveer 3minuutje wacht hoor ik een relais klikken in de
cem module en kan ik weer starten
uitgelezen in abs en had fout van stuurhoeksensor en communicatiefout abs
Laat ik de wagen 10 minuutjes draaien en leg hem dan stil moet ik ongeveer 10 minuutjes wachten om hem weer te kunnen starten
Wijst precies op iets die warm word en dan terug afkoeld???

frerini 0
badge

9 jaar

met niet starten bedoel ik dat de startmotor niet draait,heb die dan eens zelf aangestuurd zodat de startmotor draait maar de motor wil niet aanslaan

frerini 0
badge

9 jaar

Als er niets uit te lezen is op dat moment dan is het vrijwel zeker dat het probleem veroorzaakt wordt door een netwerk storing. Als ik het goed begrijp heb je maar met enkele modules communicatie, kun je hier precies opschrijven welke wel en niet?
Heb je ook een scoop om de signalen op de bus te meten?

Ik zit het zo een beetje door te lezen. Voor mijn lijkt het meer op een grote weerstand als het warm wordt. Contactblokje? Ratellen van een relais op de CEM (lage spanning hoge weerstand)

Highway 745
badge

9 jaar

zonet uitgelezen met launch computer;geraak enkel in CEM module en niet in ABS
komen tientallen fouten uit de cem module;wat vooral opviel is canbus signaal high
weet eigenlijk niet goed hoe te meten op can bus........pffffff

frerini 0
badge

9 jaar

idd highway;is precies wanneer die realis in cem afklikt dat de motor terug start,wat bedoel je met lage spanning en hoge weerstand?

frerini 0
badge

9 jaar

Als je een slecht contactblokje hebt en daardoor een hoge spanningsval dat een relais gaat ratelen.

Je kunt het netwerk ook meten Can H moet en bepaalde weerstand hebben. Ik dacht 120 Ohm en die moet je over de can draden meten. Hoe? Dat kan Arjan je beter vertellen. In can H zit ECM, ABS, CEM, airbags en de computer (indien aanwezig) van de automaat. Het kan best zijn dat ik een computer vergeten ben maar, in de hoge snelheidslijn zitten de modules die zorgen voor rijden en veiligheid.

Ik denk dat als er iets warm wordt en je de auto af zet niet meer start. Warmte is weerstand. Dus ik zou het meer in de voedingen/massa gaan zoeken.
Al kan ik me ook vinden in de gedachten van Arjan dat er een module loopt te vervelen.

Highway 745
badge

9 jaar

bedankt voor het mee denken,ik hoor het wel van Arjan.....

frerini 0
badge

9 jaar

Een wegvallende voeding zoals Highway aangeeft is ook zeker mogelijk.
De afsluitweerstand in het high speed can netwerk is 60 ohm.
Je kan deze afsluitweerstand meten vanaf de diagnosestekker, tussen pin 6 en 14.
Let op, het is mogelijk dat de CEM het gedeelte van de diagnosestekker afkoppelt wanneer er niet uitgelezen wordt. Een meting vanaf de diagnosestekker geeft dan geen resultaat.

Bij een probleem op het high speed netwerk zouden de modules op het low speed netwerk nog wel uit te lezen moeten zijn. Hieronder vallen oa. instrumentenpaneel, navigatie, deurmodules etc.

130 ohm meet ik ongeveer

frerini 0
badge

9 jaar

voorlopig de wagen aan de kant gezet tot ik wat meer tijd heb om verder te zoek,precies een speld in een hooiberg

frerini 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.