Volvo V40: Motor indicatie waarschuwing...

Bouwjaar: 2001

Sinds een maand ben ik de gelukkige eigenaar van een V40 1.8 met G3 installatie en 142000 km. Onlangs kwam het waarschuwingslampje aan van de motor. Ik ging naar de Volvo om het uit te laten lezen en daar zag ik op de display iets met pingelsensor en katalysator. Vervolgens wist de monteur mij te vertellen dat mijn kleppen te strak stonden. De motor loopt als een naaimachine en is stationair ook zeer stabiel. De waarschuwing is gereset en is al weer 100 km uit. Is volvo nog de enige waar kleppen gesteld moeten worden? Ik dacht dat alles hydraulisch was tegenwoordig. Nu heb ik goedkoop gas getankt bij de Makro, kan dat er iets mee te maken hebben?

RoX10484

Geplaatst door RoX10484 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het zou best kunnen dat het te maken heeft met kleppen stellen.
Dit is moeilijk in te schatten. deze motoren moeten wel de kleppen gesteld worden want volvo heeft geen hydraulische stoters meer. Volvo ondersteunt ook geen auto's waar gas is ingebouwd omdat volvo het zogenaamde bi-feul systeem levert.
Kleppen stellen is een kostbare zaak het is verstandig om een andere cilinder kop te monteren en dan van een s9 motor dat is de cilinder kop van een bi-feul.

RoX10484 (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor je snelle reactie. Het is wel zo dat deze gasinstallatie er af fabriek in zit met zo een tank op de plek van het reservewiel. Afstellen kunnen ze nog naar hartelust doen tot medio maart 2005 want dan loopt mijn garantie af...Ik zal meteen navragen wat voor een kop er op zit.

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Je hebt dus een Bi feul?
daar zit dan een s9 kop op maar ik dacht dat een bi-Feul alleen geleverd wordt met een 2.0 motor?

RoX10484 (0), 19 jaar geleden

Ik denk dat het niet hij als een bi-fuel verkocht is. Af fabriek was denk ik geen goede uitdrukking van mij. De auto is voor dat hij naar de eerste eigenaar ging eerst bij Vialle geweest om de G3 installatie in te bouwen. Hierdoor heb ik je op het verkeerde been gezet, excuus daarvoor.
Volgens mij is het wel zo dat auto's met een gasinstallatie een andere kop hebben of een orginele die bestand is tegen een hogere temperatuur. Ik ben inmiddels 250 km verder en het lampje is nog uit. Misschien is het een hik geweest?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.