Volvo S40: Motor schokt/schud erg licht bij vast toerental.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v 115pk

De motor Schokt/schud een beetje tussen de 2.500 en de 3.300 toeren. bij vast toerental.

Weet iemand wat de meest voorkomen zaken kunnen zijn?

Ik kan wel alles gaan vervangen maar dat is een dure grap.

Alvast bedankt,

bas

Bas-Volvo

Geplaatst door Bas-Volvo (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

LPG installatie geeft een te arm mengsel.
Ga eerst eens een dag of wat op benzine rijden om te zien of de klacht dan ook voorkomt.

Bas-Volvo (0) PRO, 14 jaar geleden

Ga ik zeker even proberen,
je hoort nog van me.

Bas-Volvo (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik heb er een test rit op zitten, hij is veel constanter als ik hem op benzine overschakel. dus op benzine loopt hij goed.

Is het toch een te arm mengsel, hoe kan ik dat aanpakken?

Bedankt,

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Afspraak maken bij een LPG-specialist? Of eerst een cursus LPG volgen?

Bas-Volvo (0) PRO, 14 jaar geleden

Jah precies. Bedankt in ieder geval, was het probleem herkennen toch een stuk makkelijker als gedacht,

was bijna de ontsteking gaan vervangen enz. dure grap.

Bedankt Oldford!!

Bas-Volvo (0) PRO, 14 jaar geleden

Zo, de lpi gas tank is er inmiddels mee opgehouden, dus daar lag echt het probleem.

de pomp valt constant uit, en bonkt hard. nu even een andere met goede pomp zoeken,

Gegroet!

Volvo-Specialist (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer ook de stekkerverbinding (6-polig ?) van de kabelboom die naar de tank gaat, de stekkerverbinding zit voor in de buurt van de radiateur en het verdeelblok.
Deze stekkerverbinding oxideert nogal en zorgt daardoor voor rare reacties van de tankpomp !!

Bas-Volvo (0) PRO, 14 jaar geleden

ga ik eens proberen, dank je!

ik had een jojo effect met mijn toerental, heel lichtjes.. nou was die tank stuk, ligt inmiddels een andere in met een nieuwe pomp. voor 70 euro..haha!

nou dacht ik ervanaf te zijn. maar het jojo effect is er weer. nou dacht ik slim te zijn en de lambda te vervangen. gedaan, loopt iets lekkerder..

maar het jojo effect is er nog steeds!

de distrubutie riem zit er nu 140.00 km op. en wou hem gaan vervangen op de 150.000 km. het zou kunnen dat de dst riem beetje losser is geworden en deze klappert op een bepaald toerental, je weet het maar nooit,

ik ga morgen weer eens sleutelen, bedankt voor je tip volvo specialist!
dat ga ik zoizo ook even bekijken(die stekkers)

gegeroet en bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.