Volvo S40: motor slaat af

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i

In engeland met caravan op snelweg, vermogen valt ineens weg (net of er geen brandstof meer is) paar keer opnieuw geprobeerd om te starten, geen resultaat.
Naar ongeveer 20 min weer geprobeerd starten en lopen. Na ongeveer 5 km weer hetzelfde en na even gewacht te hebben (20 min) weer starten en lopen
Volgende dag verder richting huis rustig gereden en niet langer dan 1 1/2 uur achter elkaar doorgereden.
Bij zwolle weer zelfde probleem, wegenwacht bij geweest en die zei dat de module voor brandstof regeling te warm is geworden en er dan mee stopt.
Bij dealer geweest, geen storing kunnen vinden. Was die dagen wel erg warm weer 28 tot 32 graden.

Kent iemand dit probleem en heeft er iemand een oplossing of moet er een nieuwe computer in de auto.

alvast bedankt
groet bennie

bntez

Geplaatst door bntez (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Het is in ieder geval een onderdeel dat TE warm wordt en dan stopt.
Kunnen verschillende dingen zijn: krukaspositie sensor, brandstofpomp relais, brandstofpomp, bobine en heel, heel soms computer.

Als de motor uitgevallen is en je start, hoor je dan de brandstofpomp lopen?
Heb je vonk op de bougies op dat moment? Testen met een losse bougie en motor starten.
Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

bntez (0), 13 jaar geleden

Als motor is uitgevallen start hij wel maar loopt dan erg slecht en valt dan ook weer bijna gelijk uit.
Na zeg maar 1/2 uur wachten geen problemen meer en auto loopt weer goed.
Het komt eigenlijk alleen maar voor als het erg warm weer is (boven 30 graden)
Maar er brand geen storingslampje en de temperatuur meter loopt ook niet op, je kunt er dus nergens
wat van zien.

Vind het een nare storing en gezien de leeftijd van de auto (ook al heeft hij nog maar 184000 km gelopen)
wil ik er niet teveel geld aan uitgeven.

Maar alvast bedankt voor de info en ga eens kijken of ik er wat mee kan.

Groet Bennie

bntez (0), 13 jaar geleden

Beste oldford

Kunt u mij ook zeggen waar ik het brandstofpomp relais kan vinden. S40 uit 1997

Alvast bedankt

Carlo1517 (0), 13 jaar geleden

Eenzelfde probleem treedt bij m'n v40 1998 op, als het brandstofniveau lager komt dan het pomp reservoir hoog is.(net boven de 20 liter)
Zit namelijk een reservoir rond de pomp zodat er brandstof in het systeem blijft als de tankinhoud bijv. in een bocht naar een zijde gaat en de pomp "droog zou komen te staan".
Na demontage zag ik één aanzuigpijpje in het reservoir en één in de tank, de pomp zuigt echter alleen via het pijpje in het reservoir. Heeft dus als gevolg dat er geen of te weinig brandstof komt, wacht je echter even loop het reservoir weer vol(via kieren)en heb je weer ongeveer 2 liter benzine. Enige oplossing is de pomp compleet met reservoir en vlotter te vervangen.(kwam ik in ieder geval op het internet tegen.) heb je wel speciaal gereedschap voor nodig!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.