Sinds anderhalve week heb ik een tik in de motor, het best hoorbaar als het blok warm is bij een stationair toerental. Wanneer je gas geeft, gaat de frequentie omhoog. Bij wat hogere snelheid wordt de tik al snel overstemd door banden/motor geluid. Maar toch zit het me niet lekker.
Twee 'experts' hebben er al naar gekeken, en komen niet verder dan dat het geen kwaad kan, mits ik de oliewissels maar op tijd doe. Er zit nu 5W30 olie in, 15.000 km geleden vernieuwd. Het blok heeft niet veel gelopen, pas 104 dkm.
In de zoektocht naar de oorzaak heb ik toch een aantal dingen laten vervangen, maar dit heeft het probleem niet verholpen helaas:
Koppeling, drukgroep en dubbelmassavliegwiel
Krukaspoelie
Brandplaatjes van de injectoren
Wat overblijft is:
Klepstoter (maar dan zou je het tikken juist met koude motor moeten horen lijkt me)
Injector (maar de motor start 100% goed, en ik heb ook geen vermogensverlies)
Of toch iets anders?
Doorrijden is leuk bedacht, maar ik vertrouw het niet. Iemand misschien en tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik kan niet zien , wat voor type motor er in zit , staat reclame van een deelbare ashoes overheen.
Ik heb eens een Volvo gehad , die problemen had met tuimelaars die defect raakten , afbraken , misschien eens onder de kleppendeksel kijken.
Het is een 2.0d viercilinder.
7 jaar
Volvo V50
bouwjaar: 2009
brandstof: diesel
motorcode: d4204T
transmissie: handgeschakeld
cilinderinhoud: 1998cm3
vermogen: 100kw
@kaleido 1 als dat vaker voorkomt (reclame over de tekst) even melden graag.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar