Ik wil de defekte motor van deze Volvo S40 1.8 1997 uitbouwen en vervangen door een andere. Mijn vraag is kan de versnellingsbak gewoon blijven zitten of moet deze eerst verwijderd worden alvorens de motor uit te bouwen?
Verder wil ik de distributieriem voor het inbouwen vervangen. Is het gebruikelijk dat de spanner van de distributieriem ook vervangen wordt of gaat deze langer mee?
De in te bouwen motor heeft 79000 km gelopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je kunt denk ik het makkelijkste alles van onder eruit laten zakken met bak en al
de onderste steunen zitten aan de bak vast maar ook aan de motor als ik me goed herinder.
je krijgt dus geheid problemen met de ruimte anders
spanner is volgens mij een hydraulische spanner. deze hoef je alleen in de bankschroef in te duwen en pen erin te zetten. als de d-riem zit deze eruit trekken
heb je een die je met de hand moet spannen dan moet je deze wel vv.
dus hyraulische cilinder niet vv de rol die erop zit wel vv
en met de hand stellen alles vv
waterpomp kun je ook mooi meenemen dan
Kijk dan ook gelijk naar je koppeling. Oude kilometerstand staat er niet bij, maar die zal ook wel een boodschap gedaan hebben.
De boel ligt nu toch open.
[quote=oldford]Kijk dan ook gelijk naar je koppeling. Oude kilometerstand staat er niet bij, maar die zal ook wel een boodschap gedaan hebben.
De boel ligt nu toch open.[/quote]
Zal ik zeker doen.
Heb je nog andere tips voor uit- en inbouwen?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar